Wpis z mikrobloga

#samochody #technika #mechanikasamochodowa
Pytanie: Jak odblokować prędkościomierz i obrotomierz po trafieniu?

Detale: Auto od dołu zostało zaatakowane płytą jumbo. Poza uszkodzeniami mechanicznymi coś chyba w aucie stwierdziło, że był wypadek i trzeba sobie zachować ostatnią prędkość i obroty w momencie kolizji. I teraz mam 1,5k obrotów i 40 km/h. I żadne odłączenie akumulatora czy zwykłe odpalanie tego stanu nie zmienia.
Da się to jakoś zresetować, czy trzeba będzie coś ekstra wymieniać. Auto stare - Chevrolet Captiva 3.2 V6 2007 rok.
  • 7
@smiech2: zacząłbym od sprawdzenia bezpieczników.
Spróbowałbym też skasować błędy (wcześniej odczytać) przez OBD.
Potem pewnie jakiś markowy komputer do odczytania błędów (może napisze o co mu chodzi) i ewentualnego skasowania ich.

No chyba że coś się zepsuło, albo to faktycznie jakaś "czarna skrzynka".
  • 0
@cacyyy: Poduchy nie świecą.

@hellfirehe:
Zerknę bezpieczniki, ale o tyle dziwne, że paliwo i temperatura wody działają. A nie zakładam, żeby tam szły osobno. Sprawdzę przez OBD, ale z tego co kojarzę, to tam są tylko błędy silnika raportowane - nie ma żadnych dodatkowych.
A nie zakładam, żeby tam szły osobno


@smiech2: Pewnie nie, skoro inne rzeczy działają

ale z tego co kojarzę, to tam są tylko błędy silnika raportowane - nie ma żadnych dodatkowych


@smiech2: Najważniejsze to je skasować, procedura kasowania zazwyczaj robi reset ECU, może i te wskaźniki jakoś się zresetują.
Chociaż tu też wątpię bo 2007 rok to już współczesne auto i tam ECU zajmuje się pewnie tylko ECU, a wskaźniki