Wpis z mikrobloga

Ruski traktor w Metro Exodus - właśnie ukończyłem, ale ja nie o tym. Naszła mnie taka myśl, że ogólnie podoba mi się ta gra, ma fajny klimat itp., ale w porównaniu do gier zachodnich - europejskich czy amerykańskich jest ona taka siermiężna, trochę toporna, zupełnie tak jak sowieckie traktory.

I te grę robiło studio 4A Games czyli Ukraińcy. Tak sobie myśle - jak to jest, że wyroby wschodnie takie właśnie są - takie kurde toporne i nieważne czy chodzi tu o gre wideo, samochód czy traktor. Skąd się to bierze? Czy to wynika z innego podejścia, innej kultury czy innej mentalności? Jakie macie na to wytłumaczenie?

#rolnictwo #traktorboners #gry #playstation #metroexodus #rosja #ukraina
Matheo780 - Ruski traktor w Metro Exodus - właśnie ukończyłem, ale ja nie o tym. Nasz...

źródło: Metro Exodus_20231202212959

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tak sobie myśle - jak to jest, że wyroby wschodnie takie właśnie są - takie kurde toporne i nieważne czy chodzi tu o gre wideo, samochód czy traktor.


@Matheo780: Prostsza konstrukcja = wydajniejsza produkcja
  • Odpowiedz
  • 1
@Benn: ja również uważam, że to solidna gra, jednak jak tak ją porównam do FPSów zachodnich, to czuć tą taką ruską toporność. Ten sposób poruszania się bohatera taki dziwny, te animacje takie trochę też toporne albo sterowanie też nieco inne. Czuć dla mnie w tej grze tą wschodniość, a np. w takim polskim Dying Light czy Wiedźminie tego nie ma
  • Odpowiedz
@Matheo780: w sumie masz rację, w Stalkerze też coś takiego było xd. Brakuje tego amerykańskiego luzu, lekkości i płynności. Ale w sumie to ta toporność nadaje realizmu, bo na żywo się tak lekko nie biega z bronią
  • Odpowiedz
  • 1
@Kekoludek: mi ciężko jest tak dokładnie opisać na czym to polega, ale po prostu jak grasz w grę z Ukrainy/Białorusi/Rosji to czuć, że w to się gra tak inaczej niż w grę europejską czy amerykańską
  • Odpowiedz
@Matheo780: jeżeli chodzi o klimat, to wolę te "wschodnie" gierki post apo, bo są bardziej "surowe" niż produkcje zachodnie. Widać w nich taką surowość, trud życia w (byłych) republikach radzieckich
  • Odpowiedz
@Matheo780 miałem to samo odczucie i mimo że klimat czy ogólnie tworzone uniwersum jest na wysokim poziomie to przez tą topornosc odbiłem się zarówno od metra jak i stalkera niestety.
  • Odpowiedz
@Matheo780: W 100% się zgadzam. Tak samo jest z grami z gatunku RTS. Porównaj sobie tak Men of War do Company of Heroes, to pierwsze jest jak takie toporne drewno, a w Company of Heroes do dziś czuć taki splendor i taką wręcz "hollywodzkość" w kampanii, fizyka tej gry wyprzedza o lata świetlne produkcje ze wschodu.
  • Odpowiedz
  • 0
@Beeercik: Rage 2 niekoniecznie, ale dobrym przykładem jest np. Call of Duty, BioShock czy seria Far Cry. W tych grach ja tej toporności nie czuje, a w Metro czy wspomnianym też Stalkerze, to jest to takie odczuwalne (przynajmniej dla mnie)
  • Odpowiedz
@Matheo780 : Dynamika z Call of Duty czy Far Cry według mnie by nie pasowała do Metro. Ale coś pomiędzy byłoby faktycznie ok, bo też miałem tak, że czułem jakbym chodził po błocie
  • Odpowiedz
  • 0
@Matheo780 termin eurojank nie wziął się znikąd, japońskie gry też są ciut inne
jak dla mnie to chyba kwestia kulturowa trochę tak jak masz w branży filmowej hollywood vs Europa vs azja
  • Odpowiedz