Wpis z mikrobloga

#gta #it
Nie znam się na tworzeniu gier więc mogę bajdurzyc ale mam taką rozkmine.
Robią to gta ale muszą je na czymś robić więc robią je kompach?
Robią wersję na konsole za pomocą komputerów?
Nie widzę innej opcji
Jeśli tak jest to teoretycznie mają wersję na PC teraz w którą można mniej więcej grać czy jak to jest ?
Czy Tez nie powinno być tak że wersja PC powinna być szybko gotowa skoro na kompach tworzą grę?
  • 11
  • Odpowiedz
@razblaz: W konsolach jest prosto - znasz specyfikacje, wiesz co możesz użyć. Robisz gre pod dany sprzęt.
Przy PC, musisz uwzględnić, ze jedni maja AMD inni NVIDIE. Jedni maja karte kupioną rok temu inni 8 lat temu. I tak dalej. Więc trzeba uwzględnić wiele konfiguracji.
A producent chce, aby gra wszędzie wyglądała jak najlepiej.

(to wieeeelki skrót myślowy)
  • Odpowiedz
@razblaz: Kiedyś jak chciałeś robić gry to dostawałeś devkity czyli specjalne urządzenia/wersje konsol na których mogłeś programować gry. Nie musiałeś mieć PC.

Teraz konsole są PC i gry się robi raczej na PC. Z resztą był wyciek GTAVI i oni to robią na pecetowej wersji GTAV. Więc dlaczego nie wychodzą wersje które są odrazu też na PC? W przypadku PS5 masz inne api które nie działa na PC, w przypadku xboxa
  • Odpowiedz
@mccloud: Na konsolach a zwłaszcza xboxach też jest prosto - nie piszesz gry pod xboxa, piszesz grę z użyciem directx który też działa na PC. Taki był zresztą cel microsoftu - ujednolicić api konsoli i windowsa, więc gadanie o innej architekturze jest nieprawdą bo kuc nie musi się martwić aż tak niskopoziomowymi sprawami.

A teraz większość gier powstaje na unity/ue5 to już w ogóle grę można na wszystko łatwo przeportować (gorzej
  • Odpowiedz
@janciopan: No teraz to zakładam, że twórcy piszą używając warstyw abstrakcji - opengl/directx. Co jest oczywiście plusem dla producenta, ba nawet dla konsumenta. Idąc dalej - pewnie jest tak jak piszesz - zrzuca się to na silnik.
Ale w kontekście pytania, to już nie zagłębiałem się w warstwy abstrakcji i założylem, że takie "ogólne" rozwiązanie jest w miare sensowną odpowiedzią.
  • Odpowiedz
@mccloud: Na ale szczera odpowiedź na pytanie dlaczego wersja PC GTA VI nie wychodzi w tym samym czasie co wersja na konsole brzmi - na pewno nie z powodów technicznych. To nie te czasy gdy konsole miały api i architekturę inną od pecetów. Dlatego współczesne konsole są też trochę takim gównem jakim są - bo konsole są dosłownie pecetami upchanymi w ładne pudełko a nie jak kiedyś nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi których
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@janciopan Ok w przypadku ps5 jest inne API które nie działa na PC tak jak napisałeś

To jak to jest ze robią to na PC wersję na ps5 którą ma inne API niż PC? Jakoś konwertują?

I tak szczerze mówiąc jak już tak gra wyjdzie na konsole to właściwie też mają wtedy już gotowa wersję na PC?

W wydawaniu wersji PC później to myślę że ma sens taki ze wiele osób kupi
  • Odpowiedz
To jak to jest ze robią to na PC wersję na ps5 którą ma inne API niż PC? Jakoś konwertują?


@razblaz: Na 100% mają własny silnik który wspiera i xboxa/pc i ps5 co w praktyce oznacza, że tak jest jakaś konwersja ale nie jest to przepisywanie całej gry od nowa i wymaga to raczej minimalnej pracy.

I tak szczerze mówiąc jak już tak gra wyjdzie na konsole to właściwie też mają
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@janciopan ciekawa sprawa , dzięki za wyjaśnienie ;)

To w sumie wychodzi na to że gdy będzie po premierze na konsolach to jest możliwość wycieku wersji na PC haha
  • Odpowiedz