Wpis z mikrobloga

@tellet: Jestem Warszawiakiem, (posiadam samochód) i SCT bardzo mi się podoba. Ale zgodzę się w jednym, biednemu zmotoryzowanemu plebsowi może się ona nie podobać. Do tego uważam, że badanie norm emisji spalin dla silników wysokoprężnych powinno być od dawna na każdym okresowym badaniu, żeby usunąć z systemu auta, które załapią się na widły wiekowe a mają wycięte filtry. A dopiero w marcu komisja UE wydała zalecenie by coś takiego odbywało się
@razvizion Hahahahahah, SCT nie jest po to żeby było czyste powietrze w centrach tylko po to żeby bogatym wygodniej się jeździło po centrum i było gdzie zaparkować.

Na przykład taki VW Lupo ma dwukrotnie mniejszą emisję CO2 niż BMW X6 z 2023. A który będzie mógł wjechać do centrum Warszawy? Oczywiście BMW X6. To jest śmieszne! XD

Przepis stworzony przez bogatych dla bogatych. Plebs ma jeździć na rowerze albo autobusem, a najlepiej
@dizzydom Skoro nie chodzi o emisję CO2, której wartość jest podawana przez każdego producenta to o co chodzi i dlaczego dane odnośnie emisji innych spalin nie są podawane? Są mniej ważne?

Ja nie mówię, że stare diesle nie zanieczyszczają powietrza bo to robią, ale stare małe silniki benzynowe 1.0 wolnossące na pewno nie mają większych emisji niż nowoczesne duże diesle.

Jeśli już rozmawiamy o czystszym powietrzu to jako pierwsze powinny być wzięte
@razvizion: aha, skoro tak, to wy to prostu lubicie. Aż mi się przypomniało żart:
Siedzi se syneczek przi Odrze i pije ta woda.
Na to przichodzi tako stareczka we plyjdzie i pado mu:
- Synek, nie pij tyj wody, bo to je sam maras, puć sam ino do mie, dom ci szolka tyju...
- Proszę, co pani mówiła?
- A nic, nic, pij, pij goroliku, pij...
SCT nie jest po to żeby było czyste powietrze w centrach tylko po to żeby bogatym wygodniej się jeździło

@Banicjusz: To co piszesz to skutek uboczny a nie założenie.
SCT przyczyni się do dwóch rzeczy. Zmniejszenia ruchu a co za tym idzie usprawnieniu komunikacji kołowej oraz ograniczenia niskiej emisji najbardziej szkodliwych związków, na które narażeni są głównie piesi którzy zmuszeni są obecnie do spacerowania wśród spalin ze szrotów nie spełniających żadnych
@razvizion nie przekonujesz mnie. 10 letni diesel to nie jest szrot, a założenia o nie smrodzeniu pieszym można załatwić inaczej niż arbitralną odcinką opartą o wiek.

Poza tym w ten sposób zaczniesz w większym stopniu smrodzić ludziom spoza strefy. To jest ok?