Wpis z mikrobloga

#samochody #motoryzacja #toyota #kupnosamochodu

Przymierzam się do zakupu nowego auta. Budżet 130-140k. Rocznie robię ok. 10k km, 90% jazdy w dużym mieście, a więc korki i sporo sygnalizacji świetlnych. Zależy mi na ekonomicznym i tanim w utrzymaniu aucie, a nie na wyglądzie wnętrza czy jakiś bajerach. Celuję raczej w mniejsze auta, a nie SUVY. Zastanawiam się nad Toyota Corolla hybryda w hatchbacku. Samochód chciałbym raczej kupować nowy z salonu lub jakąś używkę ale to minimalnie rocznik 2021-2022. Pytanie jakie są mniej więcej roczne koszty utrzymania takiego samochodu, jego awaryjność, ekonomia jazdy w korkach w dużym mieście? Może warto spojrzeć na coś innego w tym przedziale cenowym i co jest hybrydą, bo przyznam że zależy mi na hybrydzie. Druga sprawa to sposób zakupu. Jestem na UOP i będę miał wkładu własnego jakieś 50k. Jakie są najsensowniejsze opcje zakupu nowego lub używanego auta w takiej sytuacji?
  • 30
@Vukosky123: Corolla spoko samochód. Hybryda świetna do miasta, koło 5l/100km bez zamulania. Skrzynia CVT daje fajną dynamikę nawet w słabszych silnikach. W tej kasie to pomacaj za czymś nowym. Koniec roku jest. Leasing chyba najlepszy, potem wykup i darowizna w rodzinie wyjdzie nieźle podatkowo.
@Vukosky123 Corolle jak się uda to polecam kupić wersję poliftową. Najlepsza jednostka to niestety 1.8. W 2.0 przy krótkich dystansach paliwo dostaje się do oleju. Czemu polift? 1.8 ma prawie dwie sekundy mniej do setki po lifcie. Gdybyś robił kilka razy więcej kilometrów to jest opcja lpg. Ogólnie na 10 tysięcy kilometrów rocznie to hybryde bym tylko brał z uwagi na bezawaryjność.
nie na 100k tylko jakieś 80-90k


@Vukosky123: no ale włącznie z kosztami obsługi tego kredytu to nawet w 100k się nie zmieścisz

Ogólnie chcę auta z niskim spalaniem


@Vukosky123: no dobra, to taka hybryda da ci oszczędność max 10 zł. / 100 km w stosunku do niehybrydy. Policzyłeś ile będziesz musiał zrobić przy twoich przebiegach żeby to się zwróciło? Czy to się w ogóle zdąży zwrócić zanim auto zgnije i
@Vukosky123: Jak do miasta to najlepsze są hybrydy toyoty, szczególnie jeśl potrafisz przeboleć ich wykonanie ;)

Do miasta to chyba lepszy byłby yaris bo wszędzie nim zaparkujesz. Jakbym miał brać corollę to w wersji executive, żeby to miało większy sens.
@Vukosky123 jeśli do miasta to rozważyłbym abonament na jakiegoś Panka czy innego Trafficara - wyjdzie Cię taniej niż planujesz wydać, awaryjność i paliwo masz w dupie, siadasz i jedziesz jak potrzebujesz
@paniczhrabi: Oczywiście ceny to jakaś paranoja, za tyle bym wolał już kupić używane camry albo nawet lexusa es300h. Jak kosztowało to nowe około 90k to jeszcze.
Rocznie robię ok. 10k km, 90% jazdy w dużym mieście, a więc korki i sporo sygnalizacji świetlnych.


@Vukosky123:
Ford Focus ST Line X z automatyczną skrzynią biegów za… 950zl netto / msc, dam CI namiar.

0zl kosztow utrzymania masz. Placisz tylko za ubezpieczenie i paliwo. Przy takich przebiegasz i zalozeniu, ze chcesz nowe auto to jest najsensowniejsze rozwiazanie.

Alternatywa bylby gruz

Zastanow sie powaznie ile wydasz na ten wynajem focusa przez
abonament na jakiegoś Panka czy innego Trafficara - wyjdzie Cię taniej niż planujesz wydać, awaryjność i paliwo masz w dupie, siadasz i jedziesz jak potrzebujesz


@Admiral16: taa jak potrzebujesz XDDDD mieszkam w bardzo zubanizowanym obszarze warszawy. W 25% przypadkow auto jest do 500m, w 75% do 3 km.

Dalej przed odbiorem auta musisz sie jak debil obleciec, porobic zdjecia, poodnotowywac otarcia ktorych inni nie dodali, bo inaczej w sumie mogliby Cie
@Vukosky123: no dobra, to taka hybryda da ci oszczędność max 10 zł. / 100 km w stosunku do niehybrydy. Policzyłeś ile będziesz musiał zrobić przy twoich przebiegach żeby to się zwróciło?


@majk_emigrant: ziom, zeby sie zwrocilo? Policz (roznice w cenie zakupu nowej hybrydy wzgledem niehybrydy) ile to trzeba przejechac zeby na 0 wyjsc ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak liczylem kiedys matce yaris hybryda vs diesel (kilka