Wpis z mikrobloga

#strzelectwo #bron #pozwolenienabron

Jak wygląda utrzymanie pozwolenia na bron w przypadku gdy np. nie mam strzelby? Załóżmy że zrobię sobie pozwolenie na PKS ale jako że jestem nowicjuszem kupię sobię tylko pistolet. Czy na zawodach są ludzie którzy użyczą karabinu/strzelby? Czy trzeba miec swoje i jesli nie mam to po roku strace pozwolenie?

Co jesli pozwolenie uzyskam w listopadzie lub grudniu? Wtedy nie ma szans zeby wyrobic potrzebny udział w zawodach czy moze ten okres jest liczony jakos inaczej?
  • 12
@uzytkownik_wykop_pl: możesz strzelać z broni wypożyczonej np. z klubu lub skorzystać z udostępnionej od jakiegoś kolegi. Z pozwoleniem czekałabym na nowy rok, żeby nie robić wszystkiego na gwałtu rety- bo czasami ludzie czekają na nie miesiąc, zawsze też czasami może coś wypaść w dajmy na to, ostatnich dwóch tygodniach roku, które by ci na to zostały i nie wyrobisz startów. Zrób w nowym roku, wystrzelaj szybko co obowiązkowe, a potem już
@uzytkownik_wykop_pl: @kasiknocheinmal

powiem na swoim przykładzie, egzamin miałem jakoś rok temu w połowie października i na wyżej wymienionych podstawach stwierdziłem, że zaczekam do nowego roku

pzss zaspał i licencje na 2023 były jakoś w lutym, więc finalnie cały temat przedłużył mi się do maja...

więc no ja ze swojego doświadczenia nie polecam xD
@amath Ja dopiero zaczynam całą przygodę także i tak tego nie zrobię w tym roku ale byłem ciekaw jak to wygląda ( ͡° ͜ʖ ͡°) Najważniejsze że nie muszę od razu wybulić iluś patyków na kilka sztuk broni tylko mogę sobie wypożyczyć na zawodach żeby utrzymać licencję
@uzytkownik_wykop_pl: od czterech lat mam pozwolenie na broń i nigdy nie strzelałem na zawodach z własnej broni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
zawody traktuje tylko jako formalność do zaliczenia, a na zawodach nie chciało by mi się jej całego majdanu ogarniać, a po zawodach tego wszystkiego czyścić..