Wpis z mikrobloga

Nadrabiam serię TV i w 7 odcinku Frieren mówi, że dawno nie spotkała nikogo ze swojego gatunku - minęło od tamtej pory ponad 400 lat i że ogólnie elfy są pozbawione uczuć romantycznych i instynktu reprodukcyjnego. I że jej gatunek powoli wymiera. To jak on w ogóle powstał i przetrwał do tej pory? Nie znam się na elfach, może ktoś mi to rozjaśni, ale taka ich specyfika wydaje mi się unikalna dla świata w tym tytule. Inaczej przeczyłoby to ewolucji. Ewentualnie musiało stać się coś, co spowodowało taki stan rzeczy, że elfy się zmieniły. Ludzie w sumie też wraz z rozwojem cywilizacyjnym są coraz mniej skłonni do reprodukcji - do ślepego i bezmyślnego mnożenia się na potęgę (i IMO bardzo dobrze), ale niesłychanie naiwnym musiałbym być by mieć nadzieję, że kiedyś zrezygnują z prokreacji całkowicie. No chyba że kiedyś nastąpi coś nieodwracalnego, co namiesza w naszym DNA, niekoniecznie w sposób naturalny. Pomijając masowo występującą bezpłodność ciekaw jestem mechanizmów, które mogłyby do tego ostatecznie doprowadzić.
#anime #animedyskusja #frieren #sousounofrieren #elf
tamagotchi - Nadrabiam serię TV i w 7 odcinku Frieren mówi, że dawno nie spotkała nik...

źródło: 113027771_p0

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
Przyczyna jest pewnie taka jak zwykle. Jak to mawiała moja babcia:

W dupach się każdemu poprzewracało

Innymi słowy słynny eksperyment: "szczurzy raj" w którym zapewniono szczurom idealne warunki co spowodowało załamanie populacji po 3-cim pokoleniu.
U ludzi obserwuje się to samo. Im większy postęp cywilizacyjny a co za tym idzie dobrobyt tym mniejszy przyrost naturalny.

Myślę że u elfów stało się to samo. Podróżują po świecie jako arcymagowie z 1000letnim doświadczeniem zawodowym.
  • Odpowiedz
ale taka ich specyfika wydaje mi się unikalna dla świata w tym tytule


@tamagotchi: nah, już któryś raz widzę coś podobnego - długowieczna/niestarzejąca się rasa ma problemy z reprodukcją.