Wpis z mikrobloga

HUB może służyć za lotnisko przesiadkowe lotów regionalnych, tak jak do tej pory działa lotnisko Chopina na warszawskim Okęciu – łącząc Warszawę międzynarodowymi połączeniami, a następnie Warszawę z polskimi miastami – jak Poznań i Rzeszów.

Ale przede wszystkim HUB powinien służyć jako terminal międzykontynentalny.
Doskonałym przykładem takiego HUBu jest Międzynarodowy Port Lotniczy w Dubaju, który w zeszłym roku obsłużył 66 milionów pasażerów, co stanowi 5 miejsce na świecie i największe nieamerykańskie lotnisko świata w 2022 roku.

Rekordowy dla Dubaju był rok 2018 – przed pandemią lotnisko przez cały rok obsłużyło ponad 89 milionów pasażerów.
Jest to HUB sprawnie obsługujący połączenia międzykontynentalne pomiędzy Europą i Azją, ale również pomiędzy Azją i Ameryką Północną oraz Azją i Afryką. Dzięki temu Emiraty Arabskie lotniczo połączone są praktycznie z całym światem.

Dubaj jest bazą dla prężnie rozwijającej się linii lotniczej Fly Emirates – uznawanej za jedną z najlepszych na świecie.

Więcej w filmie na Kanale Informacyjnym:

#kanalinformacyjny #cpk #gospodarka #lotnictwo
Troyden - HUB może służyć za lotnisko przesiadkowe lotów regionalnych, tak jak do tej...
  • 2