Wpis z mikrobloga

Zrobiłem sobie zestawienie cen opon do mojej #skoda #octavia 1 coby obserwować te ceny do marca (a może i do marca 2025 w zależności od zużycia aktualnych opon zimowych).


Ciekawie wygląda różnica cen marki premium a ekonomicznej na takim chociażby Imperialu kontra Michelin xD
Najbardziej jestem skłonny do zakupu Continentala albo Pirelli (ewentualnie Uniroyal), cena do jakości moim zdaniem najlepsza, aczkolwiek ten Imperial kusi, a mam tą oponę w Matizie, tyle że wiadomo że w innym rozmiarze - latem byłem zadowolony, na deszczu też, a zaznaczam że Matizem też ogień idzie, toż to litrowy silnik tam jest xD

Zapraszam do dyskusji o tychże oponach i podzieleniem się opiniami :)


#motoryzacja #opony #dyskusja #samochody #pytanie
Gandezz - Zrobiłem sobie zestawienie cen opon do mojej #skoda #octavia 1 coby obserwo...

źródło: temp_file2448112704065288751

Pobierz
  • 29
bo aktualnie technologia opon wielosezonowych jest taka że dla zwykłego zjadacza chleba na daily wystarczy naprawdę wielosezon


@Gandezz: jak napisałem podobnie i sam jeżdżę na wielosezonówkach od ponad 10 lat to mnie prawie zjedli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Sam patrze zmienić stare na Michelin CrossClimate 2 w przyszłym roku
@Gandezz: mam te Pirelli od 2 lat i są spoko na mokrym i łodzie zachowują się idealnie na suchym koła potrafią zamielic przy starcie a tak to problemów z nimi nie miałem. Mam delikatnie inny rozmiar bo 215/55 r17 płaciłem 500zl za szt ale 2 lata temu opony były tańsze
@Gandezz szczerze to bieżnik wygląda bardzo podobnie, a producent twierdzi, ze: The Michelin CrossClimate 2 is a worthy upgrade on the original CrossClimate+. It improves the outgoing tyres grip in nearly all conditions, it makes a significant step forward in the snow, and has significantly lower rolling resistance.
@Darkiii tak jak pisałem lubię sobie czasem przycisnąć ale nie jest to totalne #!$%@? tym bardziej że nie mam nie wiadomo ile mocy w tej Skodzie.
@RobinSchudl wiem że bieżnik wygląda podobnie ale z tego co się naczytałem to cross climat jedynka to była bardziej opona letnia niż zimowa a dwójka jest bardziej zimowa niż letnia.
@jmuhha: tak samo jak nikt nie narzeka na Imperiale, Klebery, Micheliny, etc. - klasyka to chwalić to co się kupiło i nie próbować "zatuszować" minusy byle by usprawiedliwić swój wybór.
Ważne, żeby czytać te opinie które pokazują minusy lub w opinii pozytywnej wyszukać próbę tuszowania tychże minusów ;)
@Gandezz:

#!$%@? że ten rozmiar co chce jest w #!$%@?ę drogi jak widać na zdjęciu...


Zacznijmy od tego, że upieranie się przy 225/50R17 jest całkowicie pozbawione sensu - dla Octavii taki rozmiar nie jest w żaden sposób potrzebny. Co więcej, pogarsza osiągi, prowadzenie auta oraz zwiększa spalanie. I to znacząco.

Prawidłowy rozmiar 17-tek o szerokości 225 to 225/45R17. I tutaj masz na przykład ten sam model Pirelli za 482 PLN. A
@kasztan00: wiem, taki rozmiar powinienem mieć "oryginalnie" (do RS szły felgi 17' z oponami 225/45), ale ale... Mam ten rozmiar teraz na letnich (Debica Presto UHP 2), a miałem na początku rozmiar na taki na jaki patrzę i różnica w tłumieniu dziur etc jest kolosalna - niby tylko 5%, a różnica ogromna, stąd ten rozmiar :)
Co do zostawienia na 16' - o nie, nie ma opcji. Na letnich premium (bodajże
Dlatego też nie mogę się zgodzić co do pogorszenia prowadzenia, bo (przynajmniej w moim wypadku) nie jest to prawda ;)


@Gandezz:

Miałem O1 L&K z 1.8 turbo i 260 KM, najlepszy rozmiar opon dla tego auta to seryjne 16", 205/55 (chyba 55, bo nie pamiętam). Na szerszych gumach było wyraźnie gorzej, auto było nerwowe i dupa się szybciej odklejała. Geometria seryjnego zawieszenia nie była w żaden sposób dostosowana do 225. Ale
@kasztan00: dziwne, bo nawet net mówi, że RS szedł z 17' - widziałem na żywo też wlepę oryginalną w ori RS i było normalnie 225/45 r17.
Zawieszenie mam seryjne, a tak jak Ci napisałem - różnice trzymania chociażby w zakręcie na 205/55 r16 a 225/50 r17 (czy 225/45) była kolosalna i odczuwalna mocno. Może to jest mocno subiektywna opinia, ale moją Skodę prowadzi mi się o wiele lepiej na 17'.