Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do @mickpl i innych zainteresowanych.
Jaka powinna być cena nieruchomości żeby było wg was uczciwie, właściwie? Tak żebyście mogli powiedzieć, no tyle to dobra uczciwa sprawiedliwa cena.
Podajcie od razu właściwości takiej nieruchomości jak lokalizacja, metraż, stan.

Bo jeśli do tylu spadną nieruchomości, to będę mógł was zawołać i okrzyknąć koniec wysokich cen mieszkań. ;)

#nieruchomosci
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
Tyle, żeby każdy kupował do mieszkania, a nie na inwestycje.


@derton778: w sensie jak będzie taniej to ludzie przestaną kupować na inwestycje?
Jest tak gdzieś na świecie?
  • Odpowiedz
@Wynoszony: W sensie, żeby kupowanie na inwestycje się nie opłacało. Myślisz, że gdyby ludzie kupowali dla siebie to płaciliby po 18 tysięcy za m2 na Pradze albo Urysynowie?
  • Odpowiedz
  • 2
@derton778: Nie znam się na Warszawie, ale jak wszyscy będą chcieli mieszkać na Żoliborzu to naturalnie że tam cena za metr wyskoczy poza skale :D
To może wtedy spadnie na Pradze, ale jak spadnie to będzie dobra inwestycja... i koło się kręci.

Najtaniej jest tam gdzie nikt nie chce mieszkać, najdroższej gdzie wszyscy chcą mieszkać. Czy jest coś sprawiedliwszego?
  • Odpowiedz
1 metr kwadratowy = medianie miesięcznych zarobków w obrębie 10km / w powiecie

@statystyczny_yt : Aż sobie z ciekawości sprawdziłem jaki miałbym wybór mieszkań w Toruniu przyjmując to kryterium - pomijając rozpadające się kamienice. Mediana u nas w mieście to jakieś 5,5k brutto - na otodom dwa wyniki, przy czym jeden zbyt piękny by był prawdziwy, a drugi w sumie też + na wypiździejewie.

Ogólnie w Toruniu dopiero od tych 7k
  • Odpowiedz
@Wynoszony: jestem spadkowiczem, ale nie ma czegoś takiego jak uczciwa, właściwa cena. Po prostu uważam, że patrząc na sytuację gospodarczą, to bez interwencji rządowych te ceny obecnie nie mogłyby się utrzymać. Na zachodzie są spadki w tym roku, u nas też by były gdyby nie bk2%.