Wpis z mikrobloga

Mirasy z #katowice i okolice, dajcie jakieś namiary na kogoś, kto specjalizuje się w #mechanikasamochodowa a w szczególności na #vag i będzie potrafił wymienić sprzęgło w 1.6 TDI 105KM (skrzynia 5 biegowa LHW bez systemu start/stop), ale nie tak na odpie*dol, tylko przyłoży się do tego

  • 10
@epicentrum_chaosu: hmm, zastanawia mnie to, że jak chce ruszyć autem i wbijam z luzu na jedynkę to jest cichutko, najgłośniej jest przy zmianie z 1-2, 2-3, ogólnie kiedy silnik ma wysokie obroty i wciskam sprzęgło. Tak się zastanawiam nad tymi linkami - dlaczego to akurat podejrzewasz? Prędzej bym się spodziewał złego odpowietrzenia sprzęgła, chociaż boję się że jak już trochę tak tym jeżdżę to coś się mogło posypać w skrzyni i
@dict: nie, dziękuję :)
Nie mam zamiaru walczyć z tym typem, dwa tygodnie z nim się użerałem, ale on jak płyta - nie wiem, nie moja wina, niech Pan zostawi auto to damy diagnozę, oczywiście nie uznajemy reklamacji, trzeba było od razu mówić, a nie po miesiąu
@rayman_s W świeżo kupionym Fiacie Bravo miałem problem ze zmianą z 1 na 2.
Było właśnie czasem takie zgrzytnięcie/chrupnięcie i regulacja linek pomogła. Regulacja jest dość precyzyjna i zmiany o jeden ząbek, czyli ok. 1 mm powodowała zmiany przy przełączaniu biegów.
Teraz mam samochód z grupy VAG i też dwójka zaczyna wchodzić gorzej, zwłaszcza jak lewarek przy zmianie dam mocniej w lewo. Jak trzymam bardziej luźno, dwójka wchodzi elegancko.
Zacznę od linek,
@epicentrum_chaosu: Dzięki za wytłumaczenie oraz za podesłany link. Przy chwili czasu spróbuję to ogarnąć
Jest jednak jedna rzecz, która mnie zastanawia - te terkotanie u mnie słychać tylko w momencie kiedy mam te 2,5-3tys obrotów i wciskam sprzęgło, ale jeszcze bez ruszania lewarkiem... Może to ja nie potrafie tego pojąć i faktycznie te linki mogą mieć coś z tym wspólnego...
Dzięki raz jeszcze ()