Wpis z mikrobloga

Czy robienie samego C, bez ambicji do robienia E ma sens? Nie zamierzam robić E, bo "nie czuję tego" żeby jeździć takim bydlakiem. Z drugiej strony nie mam perspektyw a chcę się wyrwać z okowów januszexu i jazda dostawczakiem brzmi spoko.

#ciezarowki #zycietruckera #prawojazdy

yyyyy

  • Tak, warto. Próbuj 52.6% (91)
  • Nie warto samego C. 47.4% (82)

Oddanych głosów: 173

  • 36
via Wykop
  • 0
@Sztachuk: Nie chcę C+E z trzech powodów: 1) czułbym się niebezpiecznie jadąc tym kolosem 2) zrobienie tego długo trwa 3) branie pryszniców na stacjach benzynowych brzmi średnio, dlatego wolałbym dostawczaka zamiast tira.
@apfi samo c jest bez sensu i mocno ogranicza pracę. Na c+e spokojnie znajdziesz na początek pracę przy transporcie piasku czy innych budowlanych materiałów. Samo C to dalej gówno robota jak na busie tylko większym.
@apfi a czy ja napisałem, że nie można? Można ale po pierwsze mocno to ogranicza zatrudnienie, po drugie masz gorsze stawki a ok trzecie łatwiej wejść na rynek pracy z c+e. To, że zrobisz prawko to nie znaczy, że cię będą witać z otwartymi rękoma w pracy a c+e daje większe możliwości bo albo transport lokalny po budowach albo trasy w podwójnej obsadzie gdzie zdobędziesz doświadczenie. Jeżeli nie czujesz się pewnie w
@apfi dokładnie tak, rób samo C ale to raczej tylko krajówka bo na zagranicę małego nie opłaca się wysyłać. Najwyżej kiedyś dorobisz ce i wtedy tylko zdajesz praktykę jak już ogarniesz malucha BTW jak będziesz robił to prawko to polecam się udać do urzędu pracy ale musisz być bezrobotny i dopytaj czy nie finansują kursów bo ja tak lata temu zrobiłem prawko. Finansują całość ale to zależy od funduszy, wieku i różnych
@apfi: ja tu nie miałem w planach do niczego Cię przekonywać. Natomiast co do Twoich 3 punktów mam pewne kontrargumenty. 1) To inni czuli by się niebezpiecznie gdyby znaleźli się koło Ciebie ;) 2) Nie mam pojęcia jak wygląda to w PL bo robiłem prawko za granicą. Np. w Anglii można robić od razu c+e i cały kurs trwa około tygodnia. 3) Dlatego pisałem o pracy wokół komina gdzie codziennie wracasz
@apfi: A ja mam C+E ale jeżdżę sobie na samym C+ ADR bo mi się to poprostu podoba ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zero stresu, wbijasz jak do osobówki po jakimś czasie, włączasz muzyczkę i jeździsz. Po pracy wracasz do domu i masz normalne życie. Zrobisz obiad, obejrzysz z dziewczyną serial, pograsz na konsoli, obejrzysz mecz i #!$%@?

Jeśli jesteś za to leniwą bulwą która najchętniej by nie
@apfi na samo c też jest robota, od siebie dodam że lepiej chyba na kraju zaczynać, mnie po 3 miesiącach międzynarodówka zraziła, z tym siedzeniem w kabinie pod rampa to też nie zawsze, często kierowca ładuje/rozładowuje ale to też zależy gdzie
@apfi: Kategoria C to tez spora roznorodnosc pod wzgledem przeznaczenia samochodu. Bo sa plandeki i chlodnie, ale tez bardziej specjalistyczne tematy: smieciarki, gruszki i pompy do betonu, zurawie, hakowce, szambiarki, różne skrzynie z hdsem, itd.
Generalnie zasada jest taka, ze na C jest wiecej pracy fizycznej niz na C + E.