Wpis z mikrobloga

Moglibyście polecić zimowe opony dla samochodu z FWD żeby w miarę możliwości dobrze trzymały drogi przy ruszaniu? Mam Passata 180km i niby to niedużo jak na obecne czasy, ale samochód dość ciężki i zawsze mam problem z ruszaniem jeśli nie ma idealnych warunków.

W zeszłym roku kupiłem Continental winter contact na przednią oś (z tyłu te same ale mające już parę lat i w tym roku będę te stare wymieniał). Nawet niezłe są, ale może jest coś lepszego?

Letnie mam Pirelli cinturnato p7 i przy niższych temperaturach na mokrym zachowują się jak na lodzie. Ciężko ruszyć nawet spokojnie.

#motoryzacja #opony
  • 14
@niemorzliwe: To kontrola trakcji tego nie ogarnia? Może po prostu delikatniej korzystać z gazu i sprzęgła.
Jeśli auto masz po chipie to wiejscy tunerzy często zmieniają w mapie % otwarcia przepustnicy względem położenia pedału gazu. Daje to fałszywe wrażenie "mocy" samochodu i takie problemy
@Volto12: nie jest po chipie, chyba że poprzedni właściciel chipował, ale bardzo w to wątpię. Częścią problemu jest dsg więc jest to dość zero jedynkowa skrzynia biegów, albo masz bieg zapięty, albo nie. Na tych pirelli na deszczu to kontrola trakcji nie wyrabia, przy ok 10 stopniach i deszczu gazem przy ruszaniu trzeba operować jak na lodzie, 10-20% gazu i czuć że trochę się ślizga.
W zeszłym roku wymieniałem zimowe z
@dawid-poselski: ale ja też mam zawsze poślizg delikatny zimą przy ruszaniu. Wiadomo, że przy przednim napędzie poślizg przy ruszaniu nie powoduje niebezpieczeństwa, ale mimo wszystko wkurza, bo przesiadłem się z bmw z xdrivem gdzie poślizg miałem tylko na lodzie i śniegu.
Urok takich aut. Miałem megane 3 z mocą ponad 200 KM i w lato na nowych Pilot Sportach było to samo.


@piwakk: To już wiemy jakim autem potrąciłeś tego pieszego xD Czułeś się jak peretti? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod: niby wiem i wiedziałem z czym wiąże się fwd, ale wcześniej to jeździłem albo mocniejszym awd, albo wcześniej słabymi fwd takimi po 90-120KM (ten najmocniejszy wolnossący więc trzeba było strzelać ze sprzęgła żeby zerwać przyczepność).
Pamiętam jak na początku roku gdy wymieniałem te przednie zimówki to goście z warsztatu oponiarskiego mówili że nie potrzebnie to robię bo te stare może i stare ale bieżnik jak nowy i w ogóle to
@cwlmod: lubię po prostu jak mam ochotę wykorzystać 100% mocy i sobie dynamicznie ruszyć, a nie czekać na suchy dzień. Nie wiem może to rzeczywiście cecha passatów i dsg, ale na mokrym naprawdę bywa dramatycznie, do 60km/h ma problemy z trakcją, a to tylko 180 KM.
@niemorzliwe: Jak jaśnie pan ma taki wymóg to faktycznie tylko 4x4 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Imo to prosta droga do zaliczenia dzwona. Zapomniesz że przy hamowaniu znowu liczy się trakcja jednej osi i przesadzisz prędkością. Mi nie przeszkadza brak trakcji bo wręcz daje mi to sygnał jak śliski jest asfalt. Dziwne ale ja się pewniej czuję xD