Aktywne Wpisy
wszystkogra +199
Smutno się patrzy na straty ZSU w Donbasie. To ukraińscy wojownicy bronią Ukrainy, ale i co ważniejsze Europy od tego terrorystycznego potwora. Daliśmy się wciągnąć w jakieś afery zbożowe czy malinowe. Wiadomo, to musi być uregulowane i wyjaśnione, ale źle się patrzy na te antyukraińskie nastroje. Idziemy tym na ręke rosji, a zapominamy jako społeczeństwo o tym, że najważniejsza jest przegrana z kretesem swołoczy ruskiej.
#ukraina #rosja #wojna
#ukraina #rosja #wojna
Serio źle to brzmi z ust tego żałosnego showmana...
Zresztą widać po komentarzach. Tragedia będzie, jak jeszcze zostanie prezydentem.
#ukraina #wojna #rosja #bekazlewactwa #holownia #polska
Zresztą widać po komentarzach. Tragedia będzie, jak jeszcze zostanie prezydentem.
#ukraina #wojna #rosja #bekazlewactwa #holownia #polska
Ale nie ma co marudzić tylko jeździć bo pełną rekompensatą trochę męczących dla kolarza warunków są przepiękne widoki, Irysy wszystkie lasy wycieli w pisdziec ale cały rok jest zajebiście zielono. Ulice są inne jak w Polsce bo jakby drobne kamienie zalane asfaltem to dla amatora to może być szokiem dla jego nadgarstków. Może ma to odprowadzać deszcz, nie wiem ale dłonie kiedyś bolały.
Więc Shimano ma bardzo fajną grupę na klasyczne hamulce co nie kosztują majątek. 12 rzędów klamki teraz to chyba 110 euro, przednia przerzutka z 70, tylna 180. Kasety 105 tanie jak barszcz plus opcja aliexpress. Jedyny spory koszt to bateria i kable.
Co do karbonowych kół na klasyczne hamulce to spokojnie wystarczają na 20 tysięcy i więcej kilometrów więc dla amatora wystarczy. Z amelinium chyba podobnie.
Jednak Sram a Shimano to przepaść, tu moja kablologia a mam szosę bez przedniej przerzutki.
Więc naprawdę was zachęcam do budowania swojej szosy 1x12 bo w zasadzie klasyczna 2x12 ma może 14 używanych przełożeń więc różnica żadna, a komfort z jazdy na 1x12 mega.
@veracholera: Przecież piszę, że to klamki klasyczne ultegra di2 12sp. hydraulika ma tylko od przerzutek do baterii.
@Jnjjj: aha mam forca axs ustawionego na automacie i chyba jest wlasnie 14 wiec mijasz sie z prawda
poza tym na trasie ile uzywasz przelozen, 3 moze 5 o ile nie ma wzniesien
To automat nie wychodzi poza 7/12 lub 5/12 w sumie ciekawe jak kojarzę to większość dochodzi przynajmniej do tych 8/4 więc jest +2, ale tak czy inaczej to jakie przełożenie dasz w tym 1x12 żeby wjechać 20% ale i polecieć 50+ z wiatrem na -2% i nie skacząc kadencja między 70 a 120?
@4x80: no tylko szkoda, że używane są skrajne. Zwłaszcza w górach. W napędy 1x to może się bawić płaskopolak ¯\(ツ)/¯
@Jnjjj: A na tym.
@Ogau: Chyba przespałeś ostatnią dekadę bo współczesne napędy 1x12 pracują idealnie.
Obecne ratio
A przełożenie to aktualnie muszę kręcić jakieś 300w przy 1:1 żeby sensowną kadencja podjeżdżać, żeby kręcić te 220-230w i trzymać z2 to kadencja 30-40
@Ogau: Nie no zgoda ale jak systematycznie jeździsz mając miękki napęd przód przykładowo 50-34 tył 11-30 to praktycznie nie zrzucasz na korbie na małą zębatkę tylko latasz na blacie. Więc używasz 11 rzędów, a ja 12. Mam miększy rower jak twój. I szybszy.
Ja mam inną szosę dedykowaną do jazdy praktycznie wszędzie na oponach 28mm. Więc u mnie nie ma twoich dylematów, po prostu wiem gdzie jadę i do tego dobieram sobie rower.
@Ogau: Tak, dałem tag #szosa.
Jak masz klasyczną szosę korba 51/39 kaseta 11/30 najniższe ratio masz 1.30. Ja mam lżej.
Co ty za filozofie tu próbujesz przekazać? Mówię ci jasno, że 1x jest gorszy, niż 2x na góry i podaję jasne argumenty, a ty filozofujesz zmyślając korby i kasety xD