Wpis z mikrobloga

#szosa: Jak wiecie mieszkam w Irlandii nad Atlantykiem gdzie jest dosyć ''górzysty'' teren i każda przejechana pięćdziesiątka to 350-500 metrów przewyższeń plus upierdliwy wiatr bo to na wybrzeżu. W zasadzie cały czas minimum 20km/h, teraz jest cisza ale nie pamiętam takich czasów jak od piątku.

Ale nie ma co marudzić tylko jeździć bo pełną rekompensatą trochę męczących dla kolarza warunków są przepiękne widoki, Irysy wszystkie lasy wycieli w pisdziec ale cały rok jest zajebiście zielono. Ulice są inne jak w Polsce bo jakby drobne kamienie zalane asfaltem to dla amatora to może być szokiem dla jego nadgarstków. Może ma to odprowadzać deszcz, nie wiem ale dłonie kiedyś bolały.

Więc Shimano ma bardzo fajną grupę na klasyczne hamulce co nie kosztują majątek. 12 rzędów klamki teraz to chyba 110 euro, przednia przerzutka z 70, tylna 180. Kasety 105 tanie jak barszcz plus opcja aliexpress. Jedyny spory koszt to bateria i kable.

Co do karbonowych kół na klasyczne hamulce to spokojnie wystarczają na 20 tysięcy i więcej kilometrów więc dla amatora wystarczy. Z amelinium chyba podobnie.

Jednak Sram a Shimano to przepaść, tu moja kablologia a mam szosę bez przedniej przerzutki.

Więc naprawdę was zachęcam do budowania swojej szosy 1x12 bo w zasadzie klasyczna 2x12 ma może 14 używanych przełożeń więc różnica żadna, a komfort z jazdy na 1x12 mega.
4x80 - #szosa: Jak wiecie mieszkam w Irlandii nad Atlantykiem gdzie jest dosyć  ''gór...

źródło: 20231009_121327

Pobierz
  • 17
@4x80 1x to dla mnie gówno w szosie straszne. Przecież realnie używasz wszystkich przełożeń, chyba że liczyć krzyżowanie do krawędzi ale to nie ma sensu liczenia tych przełożeń a zawsze będzie brakować
Przecież realnie używasz wszystkich przełożeń


@Jnjjj: aha mam forca axs ustawionego na automacie i chyba jest wlasnie 14 wiec mijasz sie z prawda

poza tym na trasie ile uzywasz przelozen, 3 moze 5 o ile nie ma wzniesien
@4x80 można równie dobrze założyć że jeździsz bez wiatru i po co w ogóle przerzutka...
To automat nie wychodzi poza 7/12 lub 5/12 w sumie ciekawe jak kojarzę to większość dochodzi przynajmniej do tych 8/4 więc jest +2, ale tak czy inaczej to jakie przełożenie dasz w tym 1x12 żeby wjechać 20% ale i polecieć 50+ z wiatrem na -2% i nie skacząc kadencja między 70 a 120?
Więc naprawdę was zachęcam do budowania swojej szosy 1x12 bo w zasadzie klasyczna 2x12 ma może 14 używanych przełożeń


@4x80: no tylko szkoda, że używane są skrajne. Zwłaszcza w górach. W napędy 1x to może się bawić płaskopolak ¯\(ツ)/¯
no tylko szkoda, że używane są skrajne. Zwłaszcza w górach. W napędy 1x to może się bawić płaskopolak ¯\(ツ)/¯


@Ogau: Chyba przespałeś ostatnią dekadę bo współczesne napędy 1x12 pracują idealnie.
@4x80: ja nie mówię o tym, jak pracują, a jakie przełożenia oferują. Żaden napęd 1x12 nie da mi tego, co 2x11 z kasetą 11x34. Z reguły najpierw jadę pod górę na przerzutce najlżejszej, a potem na najcięższej w dół. Jak mówiłem, plaskopolakowi wystarczy, bo większość ludzi nie ma kopyta, żeby 50x11 ciągnąć po płaskim, a znowu 34x34 nie wykorzysta, bo gdzie?
@Jnjjj: Przód sram red pomiar mocy 48T 12 speed, tył chińczyk 11-42 ale zaraz wlatuje kaseta 11-39 od Rotora, co do ''dziur'' w kasecie to chyba jesteśmy kolarzami i mamy jakąś tam nogę c'nie? Ja potrzebuję dużą koronkę na kasecie jak wracam #!$%@? do domu bo mam na 300 metrach podjazd ze 45 metrów, a tak to raczej twardo kręcę więc ten rower to może mieć i 3 rzędy.

Obecne ratio
@4x80 w sensie ja mówię o tym że zmieniasz koronkę i nagle kadencja zmienia się o 10-15 żeby utrzymać podobną moc.
A przełożenie to aktualnie muszę kręcić jakieś 300w przy 1:1 żeby sensowną kadencja podjeżdżać, żeby kręcić te 220-230w i trzymać z2 to kadencja 30-40
bo większość ludzi nie ma kopyta, żeby 50x11 ciągnąć po płaskim


@Ogau: Nie no zgoda ale jak systematycznie jeździsz mając miękki napęd przód przykładowo 50-34 tył 11-30 to praktycznie nie zrzucasz na korbie na małą zębatkę tylko latasz na blacie. Więc używasz 11 rzędów, a ja 12. Mam miększy rower jak twój. I szybszy.
@Jnjjj: Ja ciebie rozumiem, ta szosa jest do latania tak na godzinkę po pracy jak nie ma zbyt dużego wiatru tak powyżej 30 bo strasznie na tych 50mm buja. Sprytny, lekki sztywny rower do szybkiej jazdy.

Ja mam inną szosę dedykowaną do jazdy praktycznie wszędzie na oponach 28mm. Więc u mnie nie ma twoich dylematów, po prostu wiem gdzie jadę i do tego dobieram sobie rower.
4x80 - @Jnjjj: Ja ciebie rozumiem, ta szosa jest do latania tak na godzinkę po pracy ...

źródło: 20230806_171208

Pobierz
@4x80: ale ja zrzucam na mniejszą zębatkę praktycznie co wyjazd, bo jak tylko jest okazja to ładuję się w góry. Czytasz w ogóle co do ciebie piszę xD?
Czytasz w ogóle co do ciebie piszę xD?


@Ogau: Tak, dałem tag #szosa.

Jak masz klasyczną szosę korba 51/39 kaseta 11/30 najniższe ratio masz 1.30. Ja mam lżej.
@4x80: 51/39? Dawno się nie spotkałem z czymś innym, niż 50x34. Ewentualnie 52x36. Kaseta 11/30? 32 to standard przecież.

Co ty za filozofie tu próbujesz przekazać? Mówię ci jasno, że 1x jest gorszy, niż 2x na góry i podaję jasne argumenty, a ty filozofujesz zmyślając korby i kasety xD