Wpis z mikrobloga

@jan-kowalskiEN57: no ale dla PR i innych przewoźników wystarczy wrzucić nowe silniki, wymienić środek i cyk "nowy" pociąg xD. Te kible to w porównaniu z nowocześniejszymi konstrukcjami to śmierć na kołach przy jakiejkolwiek kolizji.
  • Odpowiedz
@pilot1123: Wciąż jest wystarczający do swoich zadań, o ile założymy, że lepszy taki niż żaden.

10 lat temu jak jeszcze czytałem SCC to były takie same głosy za utrzymaniem EN57 za wszelką cenę, minęło 10 lat, w PR Pomorze pojawiło się dosłownie kilka nowych Impulsów, w SKM-T całe DWA xD, a tak nadal Polska kiblem stoi. Ile dekad będziemy się jeszcze męczyć z tym wyeksploatowanych barachłem?
  • Odpowiedz
@FilipWWL: bardziej piłem jednak o drogi, dysproporcja w wydatkach inwestycyjnych jest olbrzymia. Nie mówię że to źle czy że to dobrze, ale po prostu wydajemy kupę kasy na nowe autostrady, a na kolej nie,
  • Odpowiedz
@FilipWWL: To tak nie działa, na PR mści się rozwalenie PKP na pierdyfyliand spółeczek, a później zabranie pociągów iR na rzecz PKP IC, ogólnie spółka przez swoją strukturę (właściciele to województwa) ma przekichanie jeśli chodzi o finanse, i do (chyba 2020) nie mogła brać "dofinasowań" z UE. Chyba najłatwiej byłoby zlikwidować PR i stworzyć nową państwową spółkę.
  • Odpowiedz