Wpis z mikrobloga

Z teorii szybowcowej wiadomo, że zwłaszcza szybowców kompozytowych nie należy doprowadzać do przekroczenia dopuszczalnych prędkości i przyspieszeń - bo w procesie produkcji nigdy do końca nie wiadomo jak się wewnątrz materiał ułożył.

Czy nie ma jakichś wnęk, nieciągłości, czy czego tam...a to może ponoć spowodować "puszczenie" i rozpad płatowca, gwałtowne pęknięcie wzdłuż naprężeń itd.

Dlaczego zatem nic się nie wspomina o współczesnych próbach technicznego badania szybowców nowych i starych na tą okoliczność? Choćby wibroakustycznego w ramach przeglądów.

W pewnej fabryce produkującej syntetyczne skorupy będące owiewkami kabiny maszynisty pociągu: do dzisiaj pracownicy przed zamontowaniem opukują gotową owiewkę monetami i nasł#!$%@?ą odgłosów.

Czy choć to samo dałoby się wdrożyć, np. w ramach grupowych zajęć dla kursantów aeroklubów? (ʘʘ)

#rozkminy #lotnictwo #szybowce #technologia
wygolonylibek-97 - Z teorii szybowcowej wiadomo, że zwłaszcza szybowców kompozytowych...

źródło: temp_file5886166698839276656

Pobierz
  • 4
@siemando to może opukiwanie monetą? Chyba stać będzie wszystkie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tylko trzdba jeszcze aby w ramach dobroczynności Instytut Lotnictwa jakiś ogarnął jak to odpukać...albo zwrócić się do producentów tramwajów na Wyspach