Po 10 latach leżenia w piwnicy reanimowalem swój "pocket bike 49cc" z dzieciństwa, nowy gaźnik, świeca, filtr, przewody, na litr benzyny 30 ml oleju 2t i pali od strzała, i jedzie jak kiedyś xD
Chciałbym go oddać kuzynowi w prezencie, ale jest z nim taki malutki problem...jak całkowicie wyłączę ssanie to gaśnie, muszę tak max. do połowy dać ssanie żeby sprzęt miał szansę ruszyć z miejsca. Czy z tego powodu może się zatrzeć silnik? Za dużo benzyny i się r---------i coś? Mam tam jedną śrubkę do regulacji wolnych obrotów i chyba nic tym nie zdziałam.. Wiem, że to g---o warty sprzęt, ale mam do niego wielki sentyment :) #motocykle
@kosmita: Codziennie od tygodnia praktycznie mały kuzyn nim jeździ i go chociażby odpala, jeszcze nie było sytuacji właśnie, że świeca się zalała.... ciekawe czy to wyregulować idzie :)
@agareas: wyżej @gibbs napisał, wyczyść gaźnik i ew. zawór ssania. Może w baku miałeś starą benzynę, odparowała i zostawiła za dużo oleju... Czyścić, a potem regulować.
@DzorDzoneRRo: No wskoczyła na swoje miejsce, i jest praktycznie w takiej pozycji jak na foto. Tam można z góry chyba trochę regulować cos... Stary gaźnik rozleciał się przy próbie odkręcenia kranika paliwa, także nawet nie patrzyłem jak stara iglica była ustawiona..
@agareas: niech mnie jeszcze inni sprawdzą: Jeżeli chodzi tylko na ssaniu to znaczy że jest za mało paliwa bez ssania - > trzeba wyciągnąć iglice o jeden rowek wyżej. (moz a też sprawdzić kolor świecy jaka jest mieszanka, uboga czy bogata) Ech ja to 2t męczyłem jak miałem 10 lat i była to motorynka, lepszym majstrem tutaj jest @mpetrumnigrum . Pewnie głupoty piszę
@DzorDzoneRRo: mam stary gaźnik w łapie, tam iglice idzie tylko na jednej pozycji ustawić... jeden rowek i jeden bolec jest.. Chyba trzeba z regulacją się pobawić :)
@DzorDzoneRRo: ale żeś połechtał nie próżne ego.( ͡°͜ʖ͡°)
@agareas twój gaźnik ewidentnie ma problemy z dawką paliwa na jałowych obrotach. Za tą dawkę odpowiedzialna jest dysza wolnych obrotów a nie dysza główna która jest pod iglicą. Te chińskie tanie gaźniki często mają niedoróbki, dlatego rozbierz go do ostatniej śrubki i przejrzyj każdą dyszę czy jest drożna i czy opiłków nie ma albo jakieś
@agareas: nie badz glupi nie oddawaj, bedzie ci tylko przykro jak za jakis czas zobaczysz go rdzewiącego za garażem. Przerabiałem to z zestawami lego w mojej rodzienie, jak krew w piach
@krzysztof2033: stary gaźnik uszkodzony, pękł... Reaguje na śrubę wolnych obrotów, i na wolnych obrotach chodzi dobrze, jak się da do połowy ssanie to też ma "moc xD", ale potem im wyżej dźwignie daje tym mniej ma tej mocy aż w końcu gaśnie, dziś będę się bawił w wolnej chwili..
@agareas: chodzi mi o to, bo jak masz za małe dysze to nie będziesz miał dobrych obrotów, albo mocy do gaznika zobacz w starym gaźniku może masz dysze to sobie zamienisz że starego do nowego i powinien działać
@krzysztof2033: Ustawiłem iglice na środkowy rowek, i już nie gaśnie po wyłączeniu ssania, ale w ogóle nie ma mocy :) może coś z tym gaźnikiem, albo po prostu iglicę ustawić jeszcze jeden rowek wyżej.. :)
@agareas: mam ten sam problem xdd też jeżdze na połowie ssanie bo jak zamkne całe i dodam gazu to gaśnie ( ͡°ʖ̯͡°) z tego co sie bawiłem to jak odpalisz rozgrzej go, ustaw śrubke na 2.5 obrotu i ssanie na poł, może 40% i z--------a jak p------y ( ͡°͜ʖ͡°)
Chciałbym go oddać kuzynowi w prezencie, ale jest z nim taki malutki problem...jak całkowicie wyłączę ssanie to gaśnie, muszę tak max. do połowy dać ssanie żeby sprzęt miał szansę ruszyć z miejsca.
Czy z tego powodu może się zatrzeć silnik? Za dużo benzyny i się r---------i coś?
Mam tam jedną śrubkę do regulacji wolnych obrotów i chyba nic tym nie zdziałam..
Wiem, że to g---o warty sprzęt, ale mam do niego wielki sentyment :)
#motocykle
@agareas: wyżej @gibbs napisał, wyczyść gaźnik i ew. zawór ssania. Może w baku miałeś starą benzynę, odparowała i zostawiła za dużo oleju... Czyścić, a potem regulować.
Tam można z góry chyba trochę regulować cos...
Stary gaźnik rozleciał się przy próbie odkręcenia kranika paliwa, także nawet nie patrzyłem jak stara iglica była ustawiona..
Bo na ssaniu to tak chyba nie bardzo jeździć...
Jeżeli chodzi tylko na ssaniu to znaczy że jest za mało paliwa bez ssania - > trzeba wyciągnąć iglice o jeden rowek wyżej. (moz a też sprawdzić kolor świecy jaka jest mieszanka, uboga czy bogata)
Ech ja to 2t męczyłem jak miałem 10 lat i była to motorynka, lepszym majstrem tutaj jest @mpetrumnigrum . Pewnie głupoty piszę
Chyba trzeba z regulacją się pobawić :)
@agareas twój gaźnik ewidentnie ma problemy z dawką paliwa na jałowych obrotach. Za tą dawkę odpowiedzialna jest dysza wolnych obrotów a nie dysza główna która jest pod iglicą.
Te chińskie tanie gaźniki często mają niedoróbki, dlatego rozbierz go do ostatniej śrubki i przejrzyj każdą dyszę czy jest drożna i czy opiłków nie ma albo jakieś
Może dysza za mała, za mała średnica gaznika, stary gaźnik uszkodzony, czy nie chciało ci się go czyścić?
Reguje w ogóle na srobke wolnych obrotów?
Reaguje na śrubę wolnych obrotów, i na wolnych obrotach chodzi dobrze, jak się da do połowy ssanie to też ma "moc xD", ale potem im wyżej dźwignie daje tym mniej ma tej mocy aż w końcu gaśnie, dziś będę się bawił w wolnej chwili..
też jeżdze na połowie ssanie bo jak zamkne całe i dodam gazu to gaśnie ( ͡° ʖ̯ ͡°) z tego co sie bawiłem to jak odpalisz rozgrzej go, ustaw śrubke na 2.5 obrotu i ssanie na poł, może 40% i z--------a jak p------y ( ͡° ͜ʖ ͡°)