Wpis z mikrobloga

Witam Mirasy, pytanie z zakresu #motoryzacja, zastanawiam się nad dwoma samochodami od niemca. W grę wchodzą dwa silniki 2.4 V6 EA837 oraz M54B25/B30. Czy jest ktoś z was w stanie wypowiedzieć się o kosztach eksploatacji oraz wstępnych kosztach serwisu zaraz po zakupie? Oba piece łykają LPG co jest spoko, aczkolwiek w przypadku silnika od BMW domyślam się, że koszta mogą byc znacznie większe bo BMW nie przepada za zamiennikami. #otomoto #audi #bmw #kiciochpyta #pytaniedoeksperta
  • 7
@GajowyKapota:

jezeli chodzi o M54 to w zasadzie jest bezproblemowy. wymieniasz olej z filtrem i jezdzsz. Masz jakies wiecej jak 50% szansy ze bedzie bral olej nawet 1 litr /1000 km, to wtedy do eksploatecji dochodzi dolewanie oleju

Wstepny koszt serwisu, to strzelam ze chodzi tez o poprawki po porzednich wlascicielach.
Komputer to podstawa. ale nie czytanie bledow(znaczy sie to tez) tylko sprawdzenie korekt paliwowych, i kąty pracy Vanosa, sondy lambda
@WykopanyDzon o takie informacje mi chodziło, serdecznie dziękuję :) akurat rozglądam się za x3 (najlepiej 2.5 lub 3.0 - na gazie mi nie zależy bo dużo km nie robię), wiem, że w x3 też są te 2 litrowe R4 ale nie wiem czy warte uwagi. Planuje się wymieścic w jakichś 30 tys. Może lekko ponad. Akurat jeśli chodzi o robociznę to najpewniej świętokrzyskie bo mamy znajomego mechanika u którego rodzina od lat
@GajowyKapota: jeżdżę M54B30 od prawie 100k i regularny serwis + wymiana oleju co maks 10k utrzymuje ten silnik w swietnym stanie, mierzyłem rok temu czas do sety robi 6,6s, pobór oleju niewielki, ale valvoline jest tani i silnik jest bardzo oszczędny (9,5 w trasie), a ten silnik Audi to padaka muł jak #!$%@?