Wpis z mikrobloga

@Anawa73: zainstaluj uniona i independent training addona, onion dla zbierania przedmiotów za pomocą ppm jak nic innego nie ustawisz to wszystko będzie jak w oryginale a addon żeby od razu bonusów móc używać.
Możesz pozyskać ok 20(albo 10/10 nie pamiętam) danej statystyki mana/zręczność/siła z chramów jeśli codziennie się pomodlisz za 100 złota więc pamiętaj żeby zaglądać od czasu do czasu do nich. Pamiętaj że walcząc i odskakując do tyłu jesteś niewrażliwy
zainstaluje uniona i independent training addona


@Uuroboros: Zaraz obadam co to za mody, dzięki! :)

Zagranie w wersję bez Nocy Kruka. Poziom trudności mniej więcej jak w G1


@Imperator_Wladek: Pamiętam jak pierwszy raz miałem styczność z podstawką. Moja przygoda zakończyła się zaraz przy wilku obok wierzy Xardasa xD
@Anawa73: Najpierw jarkendar a dopiero potem górnicza dolina, wtedy jak się wyexpisz dobrze w jarkendarze to będziesz bil poszukiwaczy, zagraj pod jednorękę gdyż chyba najbardziej przystępny build dla graczy z małym doświadczeniem, idziesz siłę i 1 ręka tylko, nie ucz się otwierania zamków bo nie warto, skradanie też nie (Możesz bokiem chodzić po domach, tak jakbyś się skradał).
Często zapisuj, jak kończysz grę to na 2-3 hard save'ach żeby się nie
@Anawa73: Skoro niedawno ukończyłeś Gothica, to teraz tego wilka powinieneś pokonać bez problemu. Jak ostatnio grałem w samą podstawkę, to zdziwiłem się jaki ten wilk jest prosty do pokonania. Tak samo jest z bandytami, co w NK Cavalorn ich zabija. W podstawce na luzie ich zabijesz samą lagą, jeżeli uda ci się stworzyć warunki do walki 1 na 1
@Anawa73: a jeszcze jedno mag ognia w khorinis jak dasz mu 20 datków po 50 złota da ci trochę bonusów, doświadczenie punkty nauki mana żyćko o 5 rano jak pójdziesz do koszar i pogadasz z trenerem to +2 do posługiwania się bronią jednoręczną za darmo zyskasz na odchodne jeszcze ci napiszę że najpierw warto dać 10-20 a nawet więcej w zręczność, szybko zdobędziesz pałasz bandytów albo miecz i one wymagają po
Najpierw jarkendar a dopiero potem górnicza dolina, wtedy jak się wyexpisz dobrze w jarkendarze to będziesz bil poszukiwaczy, zagraj pod jednorękę gdyż chyba najbardziej przystępny build dla graczy z małym doświadczeniem, idziesz siłę i 1 ręka tylko, nie ucz się otwierania zamków bo nie warto, skradanie też nie (Możesz bokiem chodzić po domach, tak jakbyś się skradał).


@Wimix21: Kiedyś chyba nawet skończyłem cały wątek Jarkendaru ale spotkanie z poszukiwaczem lub orkiem
Właśnie odpaliłem sobie NK i szczerze mówiąc mam trochę problem ze sterowaniem. Odnoszę wrażenie, że gra nie zawsze wyłapuje kliknięcie LPM.


@Anawa73: Dziwne, u mnie działa. Spróbuj zagrać tak jak twórcy przykazali, czyli zamiast LPM to klawisz CTRL

Problem jest taki, że ja nigdy nie ogarniałem systemu walki w Gothicu. Zawsze posługiwałem się ciosami i blokiem.

No i błąd. Blok jest dobry na ludzi, ale na zwierzęta to tylko unik. LPM+S
Kiedyś chyba nawet skończyłem cały wątek Jarkendaru ale spotkanie z poszukiwaczem lub orkiem zawsze kończyło się źle. Warto jednak dodać, że zawsze grałem magiem ognia.


@Anawa73 To ja ci powiem, że po Jarkendarze grając magiem, to i ja mam problemy z poszukiwaczami. Po prostu ich się omija dopóki nie zdobędziemy nowych czarów. Magiem to też trzeba umieć grać wg mnie, bo może i najpotężniejsza gildia, ale ścieżka do potęgi jest trudniejsza. Łuk
@Anawa73: Niedawno przeszedłem jedynkę po latach tylko innym obozem niż kiedyś, a w dwójce jeśli chodzi o sztuczki, to jak masz np. napój co na stale zwiększa staty to idź do jarkendaru i zaczekaj aż zaatakuje cię modliszka i wtedy zacznij pić eliksir (np. eliksir ducha) to wtedy ataki wytrącają butelkę z ręki, i butelka zostaje ale masz +3 do many - w każdym razie chodzi o to żeby to był
@Anawa73: Nie zawsze zwłaszcza na początku musisz czyścić mapę. Czasem lepiej przebiec z q do q zrobić je i wtedy pozabijać moby. Korzystanie ze zwojów przemiany to też taki ez hack, zwykły zębacz czyści wszelkie wilki i inne gówna a smoczy czyści ci mroczny las.
A w kwestii poszukiwacza np. Uciekasz od nich #!$%@?àc zbroję rycerza czy łowxy które są praktycznie formalnością do zdobycia
@Anawa73: Nie słuchaj tam chłopa wyżej, na pierwsze przejście nie instaluj żadnych modów typu uniony itp.
Zrób tak. Zrób sobie build pod broń jednoręczną. Najważniejsze to wbić 30% animacje walki bronią, potem dobić do 40 siły, żeby bić te 80dmg. No a potem czyścisz mapę z łatwiejszych mobków, questów, i rowzijasz postać, żadnej filozofii w tym nie ma, w gruncie rzeczy G2NK jest prostą grą, wszystko zależy od tego, czy nie
@Anawa73: Też nie polecam na pierwsze przejście instalować modów.

Co do samej gry, to proponuję przejść najpierw czystą dwójkę, jeżeli Ci się nie chce to możesz od razu w NK, tylko staraj się wydawać punkty nauki tylko na siłę i broń jednoręczną, nie rób żadnej hybrydy, bo w NK masz progresywny rozwój postaci, tj im więcej masz danego atrybutu, tym więcej musisz wydać PN (koszt PN zwiększa się co 30 punktów
No i błąd. Blok jest dobry na ludzi, ale na zwierzęta to tylko unik. LPM+S blok, a samo S z wyciągniętą bronią to unik. Unik sprawia, że jesteś w tym momencie nieśmiertelny, więc nikt ci wtedy krzywdy nie zrobi


@Imperator_Wladek: Dzięki! To faktycznie działa :) Orientujesz się może, czy przy posługiwaniu się broną białą wymagającą zręczności, parametr siły wlicza się do ataku?

@GARN Ciekawy bug z tymi eliksirami ale faktycznie to
@Anawa73:

Moim problemem przy poprpzednich podejściach chyba było właśnie to, że źle rozdawałem PN. Teraz idę w zręczność i siłę.

xD opie, to właśnie robisz największy błąd, bo tracisz PN na dwie z trzech bazowych statystyk, robiąc hybrydę, czyli głupio wydajesz punkty.
Przedewszystkim ustal sobie pod co chcesz grać, czy miecze, łuki, a może pod magię. Jak chcesz iść pod miecze, to pakuj tylko siłę i walkę mieczem. Jak chcesz iść
xD opie, to właśnie robisz największy błąd, bo tracisz PN na dwie z trzech bazowych statystyk, robiąc hybrydę, czyli głupio wydajesz punkty.


@bary94pl: No tak, tylko przy wydaniu 10 PN na zręczność można na początku ogarnąć sobie niezły miecz 1h. A siła o ile wiem ma wpływ na zadawane obrażenia wg wzoru obrażenia broni+siła-pancerz wroga. O ile tak to działa przy broni białej wymagającej zręczności.