Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody
na samym początku zaznaczę, że jestem laikiem w tym temacie, dopiero się edukuję i zdaje sobie sprawę, że odpowiedź na moje pytanie nie będzie prosta i krótka.
W każdym razie - szukam samochodu używanego z roczników 2005-2011 z założoną instalacją gazową. Samochodu będę potrzebował sporadycznie, głównie w trasie. Nie wiem jak podejść do tego tematu - czy wejść po prostu na otomoto i znaleźć w/w samochód do 15k zł i pozamiatane ? no raczej nie chcę tak robić. W jaki sposób zabrać się za poszukiwanie takiego samochodu? na co zwracać uwagę? brać samochód, który fabrycznie ma już instalację gazową (typu opel astra) czy taki, który ma dobry silnik do współpracy z gazem?

Edit: poszukuję segmentu B, ale raczej nie taki ze słabą mocą.

Wszelkie porady mile widziane, dziękuję.
  • 22
  • Odpowiedz
Edit: poszukuję segmentu B, ale raczej nie taki ze słabą mocą.

@ander_kavol: Z tamtych lat samochód klasy B to były taczki do jeżdżenia do pracy i sklepu. Szukanie czegoś z większą mocą może się skończyć tak że nie znajdziesz lub przepłacisz.

Weź jakieś 1.2 mpi i zapomnij o wyprzedzaniu
  • Odpowiedz
@ander_kavol: to co sie napisales sie wyklucza. segment b i auto do gazu to musi byc wolnossak czyli silnik ktory ma mala moc. w segmencie b masz do wyboru z 7-8 aut wiec sobie poradzisz, ja bym bral cos francuskiego bo najmniejsza szansa ze bedzie ruda szalała
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Czy ja wiem, czy to taka poważna awaria? 1000zł i masz zrobione. Mało to nie jest, ale nie jest też dużo. Chyba że różnice cenowe potrafią być duże i do jakiegoś auta z tych roczników kosztuje z trójkę albo więcej...
  • Odpowiedz
@ander_kavol ja bym szukał z już założonym gazem który działa i będziesz widział że to jeździ na gazie i na benzynie bo to też trzeba sprawdzić. Czasami na gazie wszystko cacy a jest #!$%@? coś jak przekraczasz na benzynę. Po czym tylko serwisować i jeździć. Jeśli będziesz robił tylko trasy to raczej diesel, ale jeśli miasto plus od czasu do czasu trasa to lepiej LPG. Na mieście #!$%@? się EGR plus
  • Odpowiedz
no jeśli mam do wyboru częściej tankować a płacić ponad 2x mniej za paliwo to wybieram to drugie


@ander_kavol: wliczając koszty filtrów gazu, okresowa wymiana wtryskiwaczy (ofc beny i gazu), okresowa regulacja gazu, utrzymania silnika w sprawnosci (np sonda lambda, świece, cewki), większy koszt przeglądu, czas (tankowanie co 300km vs 1000km), mniejszy bagażnik i inne minusy gazu, to samochód w gazie jest 1.5x droższy od diesla:)
  • Odpowiedz
@ander_kavol jeśli już wybierzesz auto to daj znać jakie i z jakim silnikiem, czasami tanie/tańsze to jakiś awaryjny silnik/skrzynia/rozrząd itp, a na rynku np masz 4 wersje silnikowe. Można tym uniknąć kłopotów.
  • Odpowiedz