Wpis z mikrobloga

Jaki jest sens kupowania Radeonów w dobie DLSS, generatora klatek i ray-traycingu które wymyśliła NVIDIA? Może ktoś mi wytłumaczy, bo to dla mnie mega oszukiwanie się cyferkami na papierze które potrafią mieć Radeony
#pcmasterrace #komputery #informatyka
  • 19
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 2
@Boxcutter: ten sam segment cenowy a w recenzjach na yt potrafią mamić mocą radeona w jakichś benchmarkach, no ale biorąc pod uwagę takie ficzery jak generator klatek, dlss, ray traycing to po prostu twórcy gier nie chcą Radeonów i po co to kupować
  • Odpowiedz
@xiv7: Cena, FSR jest swego rodzaju kopia DLSS, no i niektórzy się podniecają że na rasterze Radeon z tej samej półki cenowej jest w stanie wyciągnąć więcej klatek od nvidii. Niektóre upscalingowane gry wyglądają lekko gorzej niż na rasterze. Jednak póki co AMD nie jest w stanie zagrozić nvidii jeżeli chodzi o karty z wyższej półki. No i czytałem na reddicie i słyszałem opinie że gry esportowe z włączonym dlss mają
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Runaway28: tylko w jakich grach esportowych jest potrzeba włączania dlss skoro na rtxach esportówki śmigają normalnie w setkach klatek
  • Odpowiedz
@xiv7: Ludzie wierzą bardziej w Intele, bo marka. Radeony lepiej radzą sobie z wykorzystaniem wszystkich funkcji na raz, czyli efektów w grach. Intele mają większą wydajność na pojedynczych operacjach jak np montaż filmów, bo masz otwarte ze trzy okna w których robisz rzeczy. Tak to rozumiem, mogłem coś #!$%@?ć
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@Boxcutter: Intele GPU to inny temat, losowy w ch* więc nie nadający się do niczego w tym momencie jak na jednej aplikacji jest 100% na drugiej 50%
  • Odpowiedz
@xiv7: Do Hackintoshy na macOS. Apple z nowych kart obsługuje tylko Radeony.

Jednak po przejściu na ARM sens jest coraz mniejszy.

Dwa to AMD jest w konsolach jak PS5 czy XSX a to pod te systemy są optymalizowane gry.
  • Odpowiedz
  • 5
@xiv7 jak komuś na rt nie zależy bo uważa to za zbędny ficzer który tylko wydajność pogarsza to często w rasteryzacji AMD lepiej wypada w tej samej cenie.

zamiast dlss jest far które działa znośnie, z resztą tego nie trzeba używać. bardziej do 4k to jest albo jak chcesz z.rt grać bo bez wydajność za niska.

nie wiem co masz na myśli pisać o oszukiwaniu się cyferkami na papierze, jak w testach
  • Odpowiedz
@xiv7 A czymże jest dlss jak nie małym „oszustwem” bo obraz jest generowany w niższej rozdzielczości a nie natywnej. Do tego fg to „zgadywanie” następnej klatki przez algorytm. RT ładnie widać na obrazku a w ruchu to już różnie - w Q2 RTX widać ale w takim Wieśku to za ch…a nie widzę. I część osób ma zwykłą sympatię do danej marki/produktu/itp. Ponadto, radki jakoś lepiej „się starzeją” (zobacz historię np. hd
  • Odpowiedz
@xiv7:
Będziesz grać w 640x480px upscalowanym do 1080 i będziesz szczęśliwy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
No chyba że gra nie obsługuje magi zielonych wtedy przedrożone gpu bez mocy wyciągnie 24 fpsy.
Ew. może też wyjść nowa generacja taka sama jak stara, ale z nowym numerkiem generatorów i niestety twoja już zostaje bez implementacji więc 24 fpsy masz w standardzie.

A radeon to czysta siła, w dodatku przy
  • Odpowiedz
@xiv7 w sumie to nie wiem. Nawet w modelownaiu 3d radeony gorzej wychodzą. Ludzie sobie wmawiaja, że dlss widać i gra jest brzydka a tak po prawdzie to nie widać i fakt, że radeony radzą sobie 10% lepiej bez dlss jest pomijalny.
Możliwe, że ludzie łapią się na większą ilość vram w radeonach
  • Odpowiedz
@xiv7: bo gry i tak pójdą, a te wszystkie raytracingi i DLSS są niewiele warte, jeden sprawia że FPSy spadają w dół a drugi że gry wyglądają gorzej, deal życia to nie jest
  • Odpowiedz
@xiv7: DLSS a szczególnie 3.0 dodaje input lag, są to klatki z dupy wyciągnięte i np. gry z hudem jak F1 wyglądają paskudnie z tym. Sam się bawiłem i szczerze, to jednak wolę mieć na tym 2560x1440 generowaną pełną rozdzielczość, a nie obraz o niższej a potem upscalowany "bo więcej fpsów". W grach pokroju Tarkov czy DayZ gdzie jednak potrzebujesz widzieć te piksele w detalu ta technologia całkiem possysa.

Lista rozdzielczości
  • Odpowiedz
@Tarsx: Jak odpalasz DLSSa 3.0 to chyba zawsze "w zestawie" masz NVIDIA Reflex które to praktycznie całkowicie niweluje input lag który dodało DLSS.
Co do gier z hudem to już już jakiś czemu to poprawili i o ile twórcy dobrze to robią to hud jest "wyjmowany" z całego FR i wygląda już normalnie.
Co do widzenia "prawdziwych" pixeli w grach jak DayZ czy Tarkov to też różnie zobaczysz ale na stopklatkach
  • Odpowiedz
ten sam segment cenowy a w recenzjach na yt potrafią mamić mocą radeona w jakichś benchmarkach, no ale biorąc pod uwagę takie ficzery jak generator klatek, dlss, ray traycing to po prostu twórcy gier nie chcą Radeonów i po co to kupować


@xiv7: Jaki ten sam segment cenowy? W cenie RTX 3060 chodzą RX 6700 / 6700 XT które go rozdupcają czystą wydajnością xD Poza topkami w stylu RTX 3080 czy
L3gion - >ten sam segment cenowy a w recenzjach na yt potrafią mamić mocą radeona w j...
  • Odpowiedz
@xiv7: amd ma przewagę w cenie + wieksza ilość vramu
taki przykład: 7900 xt vs 4070 ti - 20 gb vram vs 12, lepsza osiągi w rastaryzacji, niższa cena
  • Odpowiedz