Wpis z mikrobloga

Witam załogo, po długim namyśle zdecydowałem się na kupienie rowera elektrycznego i najbardziej do gustu w moim budżecie zapadł mi w pamięć „Cube Performance”
No i tu pojawiają się schody bo poza tym ze mi się podoba + mieści się w budżecie to zupełnie sie na tym nie znam, jedynie wiem ze to rower.
Wiec od początku to:
Mam do wyboru Cube Performance z 2022 lub 2023 oraz wersje 500 lub 625 (jakaś chyba WEDŁUG mnie, niewiele znacząca różnica w samym silniku elektrycznym)
No i to jest ten cały dylemat ze nie wiem który rocznik wybierać oraz ta wersje silnikową, jedyne różnice jakie ogarnalem to takie ze wersja z 2022 ma wyświetlacz z jaka prędkością oraz jakiego trybu używamy, a w wersji 2023 wyglada jakby było zrobione po ostatniej linii oporu i jest tylko małe urządzonko która pokazuje jaki obecnie mamy tryb, bez wyświetlacza.
Generalnie wydają się mocno podobne dlatego chciałem zaczerpnąć jakiejś opinii na który się zdecydować, model z 2022 przemawia do mnie bardziej ze względu na kolorystykę oraz ten wyświetlacz ale nie jest to coś co miało by zupełnie zaważyć na decyzji, przede wszystkim ma to działać i spełniać swoje zadanie. Także może ktoś, coś ogarnia w tym temacie? #rower #rowery #rowerelektryczny
majorkuprik - Witam załogo, po długim namyśle zdecydowałem się na kupienie rowera ele...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
  • 20
@majorkuprik: różnica jest ogromna :)

2022 - stary system, obowiązkowy wielki kontroler z wyświetlaczem, pewnie będzie porzucony w ciągu kilku lat, ale jest w cholerę części i serwisy ogarniają bez problemu
2023 - nowy system (Bosch Smart), z nowym ekosystemem wyświetlaczy i manetek, nowymi bateriami i nowymi silnikami, dosyć wypasioną appką na telefon, ale jest drożej, dużo większym problemem jest odblokowanie prędkości, etc.

Tą manetkę z #2 będzie można zastąpić np
@majorkuprik: akurat wersja bez wyświetlacza jest tysiąc razy lepsza. Obrzydliwy ten wyświetlacz, jak jakiś 10 letni licznik sigmy. Wyświetlanie aktualnej prędkości jest kompletnie zbędne. Ogólnie rower modelowo ten sam, 2023 ma dużo ładniejsze/współczesne malowanie i mostek dopasowany z podkładkami sterów. Bierz tego który się Tobie podoba wizualnie bo to jest najważniejsze.
@ujdzie cenowo to prawie identycznie o dziwo, jedynie dostępność 2023 jest łatwiejsza oczywiście, na odblokowywaniu właściwie mi jakoś nie zależy chociaż wiem ze się da, a co do fulla No to już trzeba dopłacić trochę a budżet to 2500 euro, wydaje mi się se fulle zaczynaja się od 3,5 jak nie 4, w dodatku mieszkam na zupełnie płaskim terenie gdzie są same ścieżki rowerowe wiec nawet nie będę korzystal z niego w
@majorkuprik: jeżeli cenowo bez różnicy to zdecydowane Bosch Smart (spotkasz się też z określeniem Bosch 2022, bo w poprzednim roku modelowym go wypuścili).

Problem widzę w tym płaskim terenie - potniesz się z nudów jeżdżąc 25kmh, a opinie o "czipach" na grupach Bosch/Emtb są takie, że po 100-300km wyskakuje error i serwis musi to odblokowywać. Podobno rozwiązaniem jest nie instalowanie appki, ale nie sprawdzałem.
@ujdzie No chyba ze coś innego w tym budżecie? Chociaż trochę szukałem i sam nie widziałem nic specjalnego, jedynie jakiś Specialized? do 2500 euro Cube będzie najlepszy czy pomyśleć o czymś innym?
@majorkuprik: bezpośrednie konkurencja to Focus, Canyon i Rose.

A jak masz płasko to może jakiś gravel / road plus? Bo emtb to raczej w góry. Strzelam, że znajdziesz Orbea Gain w tym budżecie. Rose ma takie coś - https://www.rosebikes.de/fahrräder/e-bike/urban/sneak-plus i takie - https://www.rosebikes.de/fahrräder/e-bike/gravel/backroad-al-plus
Trek i Spec to raczej inna półka cenowa.

A osobiście jaram się tym:
https://www.rosebikes.de/fahrräder/e-bike/e-rennrad/reveal-plus ale to poza budżetem
@ujdzie @GrubyKociol w takim razie dzięki panowie, dość istotna była kwestia tego silnika po prostu zeby ktoś mi to wyjaśnił, postaram się w takim razie jeszcze rozważyć inne opcje, tyle ze fraze „Cube Performance 500” wpisywałem średnio raz na tydzień przez pol roku wiec jestem dość napalony na tego akurat, a No i może jeszcze kwestia tego ze ten Cube peformance ma te wersje 500 i 625, udało mi się wywnioskować ze
@majorkuprik: Silnik się nazywa Bosch Performance (CX), więc pewnie o to chodzi. 500 / 625 / 750 to pojemność baterii w WH (wato godziny).

Szczerze, zanim kupisz, weź się przejedź trochę dłużej jakimś podobnym ebikiem, zwłaszcza powyżej 25km/h i sprawdź jaki opór stawia silnik. Pełno teraz wypożyczalni ebajków, weź jakiś na 1h minimum.
@majorkuprik: 25km/h bez możliwości odblokowania to lipa nie pchaj się w to.
Z rowerami elektrycznymi jest jak z autem. Szybko się przyzwyczajasz do osiągów i za chwile chcesz więcej.
Ja po mieście ulicami to tak jeżdzę 30-35km/h i idealnie to się wpasowuje w ruch miejski w godzinach szczytu.
@BobekNierobek @ujdzie @GrubyKociol dobra panowie, dzięki za pomoc, zdecydowałem się na wersje 500 z 2023 w szarej kolorystyce bo był akurat na przecenie ( 2499 -> 2239 ) + dobrałem jakieś akcesoria na początek jak oświetlenie przód-tył (akumulatorowe a nie takie co ciągnie moc z baterii roweru), nóżka, błotniki na jesień-zima, łańcuch (+ założę blokadę na ramę która blokuje koło) i uchwyt na telefon, za pare dni zobaczymy co to będzie i
majorkuprik - @BobekNierobek @ujdzie @GrubyKociol dobra panowie, dzięki za pomoc, zde...

źródło: Zdjęcie z biblioteki

Pobierz
oświetlenie przód-tył (akumulatorowe a nie takie co ciągnie moc z baterii roweru)


@majorkuprik: a to średni wybór, bo masz dedykowany przycisk do włączania na manetce i nie musisz się bujać z ładowaniem osobno akumulatorków. A dla baterii w rowerze takie światełka to nic.
@ujdzie ale to akurat żaden kłopot bo i tak chciałem kupić nowe również dla swojej różowej, wiec najwyżej jak przyjdzie ten rower i tydzień się nacieszę to wymienię te światła i oddam jej te obecne, i pytanie czy ciężko z montażem takich świateł do baterii z roweru?