Wpis z mikrobloga

Jeżeli chce reklamować pewien produkt a kwota, którą za niego zapłaciłem nie pozwala mi kupić w tym momencie podobnego jakościowo produktu to czy mogę uniknąć zwrotu gotówki i domagać się tego samego produktu, tylko bez wad? (x-kom ma go nadal na stanie)
Dokładnie chodzi o monitor Xiaomi mi 2k gaming (1440p, ips, 27", 165hz) za którego dałem 920 zł, z którym coś się dzieje nie tak (czasem mruga ekran) a za tę kwotę to na ten moment nie kupie nic z podobnymi parametrami i podobnego jakościowo.
#reklamacja #gwarancja #xkom #prawo #rekojmia #prawokonsumenckie #monitory
  • 10
  • Odpowiedz
wydaje mi się, że tylko w tej samej kwocie, zwrot pieniędzy albo właśnie na ten sam ale inna sztuka. Pewnie mówisz o mruganiu przy and free sync, cz innej technologii vsynku, co przy monitorach tańszych monitorach potrafi mrugać niestety
  • Odpowiedz
@kerri: https://kancelariapawlikowska.pl/jakie-moga-byc-zadania-konsumenta-z-tytulu-rekojmi-jakie-sa-procedury-reklamacyjne-kiedy-mozliwa-jest-wymiana-lub-naprawa-towaru-a-kiedy-obnizenie-ceny-lub-odstapienie-od-umowy/

Justyna oddała do reklamacji wielofunkcyjny robot kuchenny, w którym przestała działać funkcja sokowirówki. Zażądała wymiany na nowy. Po dokładnej analizie usterki sprzedawca stwierdził uszkodzenie jednego elementu.


Wymiana tej części usunęłaby wadę i przywróciła sprzęt do normalnego stanu. Byłaby to jednak jego naprawa, a nie wymiana na nowy – a tego żądała konsumentka. Ze względu na nadmierne koszty, sprzedawca odmówił spełnienia pierwszego roszczenia Justyny. Jednocześnie zaproponował naprawę urządzenia. Konsumentka nie
  • Odpowiedz
@kerri: moja rada to zakutalizować sterowniki albo kupić lepszy kabel. 165hz to juz wysoka częstotliowść odświeżania i tanie kable mogą nie ogarniać tego (dołączone do zestawu z monitorem).
  • Odpowiedz
  • 0
@telesiak: Jest opcja adaptive sync. Właśnie ją wyłączyłem. Sterowniki gpu aktualizowałem, odinstalowałem i zainstalowałem ponownie (sterowników do monitora nie ma). Po żadnej z tych zmian problem nie znikł. Kabla używam tego, który był dołączony do monitora i problemu do niedawna nie było. Monitor zresztą i tak chodzi na 120hz, nie 165 a czas reakcji jest ustawiony na "szybki" gdzie jest jeszcze "normalny" i dwie opcje wyżej niż "szybki".

Jedynie co zauważam
  • Odpowiedz
@kerri: w takim wypadku obstawiam, że kabel bo nawet przy 120 hz potrafią się #!$%@?ć słabej jakości kable. Możesz sprobować to. Jeżeli to nie działa to pewnie karta nie lubie tego monitora i sterowniki tylko zostały
  • Odpowiedz
  • 0
@telesiak: Rzecz w tym, że w ustawieniach grzebałem tylko po zakupieniu go a kupiłem go 4-5 miesięcy temu. Problem jest od kilku tygodni.
Monitor fajny. Specyfikacja dobra, pokrycie barw wysokie, dobra jakość wykonania i możliwość ustawienia wysokości oraz na boki. Minusem jest, że plastik czasem strzela.
  • Odpowiedz
  • 0
@telesiak: Dobra, znów mi mrygnął ekran pomimo, że wyłączyłem adaptive-sync.
Jeszcze jedna kwestia. Nagrałem ekran obs'em i na nagraniu migania nie widać. Czy takie coś wyklucza kartę graficzną?
  • Odpowiedz
@kerri: wygląda na problem z kablem lub monitorem. Jeżeli problem byłby z kartą to byłoby widać podczas nagrywania. Oddaj to w ciul albo spróbuj innego kable.
  • Odpowiedz