Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #mechanikasamochodowa #pytaniedoeksperta Jak trudna może być zmiana przełożenia głównego skrzyni tak żeby ją wydłużyć? Jakie mogą być tego koszta? Zastanawiam się czy nie kupić terenówki (3 drzwiowa RAV4) żeby ją przerobić na auto zupełnie nieterenowe. Fabrycznie skrzynie w drugiej generacji (pierwsza mnie nie interesuje) mają 5 biegów i przełożenia 4.235 albo 4.562 zależnie od rocznika. Wolałbym żeby miała max 3.7 tak jak zwykłe sedany. Aktualnie mam A4B5, która ma przełożenie 3.5 i jak dotąd jedyne czego mi brakuje to szóstego biegu raz na ukraiński rok, reszta biegów ma ok długość. A może po prostu swap skrzyni będzie łatwiejszy?
  • 10
Zastanawiam się czy nie kupić terenówki (3 drzwiowa RAV4) żeby ją przerobić na auto zupełnie nieterenowe.


@Pandillero: Nie wiem czy posiadacze prawdziwych terenówek by się nie obrazili przy nazywaniu RAV4 terenówka. To przecież nie ma nawet reduktora. Czasem można w skrzyniach od silników poprzecznie montowanych bezinwazyjnie wymienić koła zębate 5 biegu bo są pod deklem z boku skrzyni.