Wpis z mikrobloga

Dwa pytania odnośnie ciśnienia w oponach.
1. Jeśli na oponie mam zakres 2 - 4 bar to czy na tubelesie mogę zejść poniżej 2 barów? Jeśli tak to o ile?
2. Czy ktoś z Was bawi się w spuszczanie powietrza z opon przed bardziej terenowym odcinkiem, a potem pompowanie z powrotem do kamienia przy wyjeździe na asfalt? Teoretycznie byłoby to fajne, ale jak napompować na 4 bary i więcej kieszonkową pompką? W sensie no da się, ale czy warto? :D

#rower
  • 6
@Drzamich: możesz sobie spuścić ile chcesz.

Rożnica w tubless i tube jest taka ze jak zejdziesz za nisko z ciśnieniem na dętce i dobijesz oponę do obręczy to ta dętka łatwo może się przebić. Jak zejdziesz za nisko na tubless i sporadycznie dobijesz do obręczy to jest niezwykle mala szansa ze przebijesz oponę.

Na identycznym ciśnieniu dętka powinna być w odczuciu trochę twardsza niż tubless.

Tak jak Ci Panicz888 napisal xD
@Drzamich: natychmiast się nie rozwali, ale jak będziesz regularnie dobijał oponę do obręczy to ani opona tego nie lubi ani obręcz,

Jak zejdziesz za nisko to również zauważysz ze rower robi się mniej stabilny w szybkich zakrętach i na hopkach jeśli coś skaczesz.