Wpis z mikrobloga

@PanBaklazan: zależy od branży i poziomu skomplikowania apki, ale siedziałem w różnych startupach na przestrzeni lat i zawsze zasada była taka że na miejsce leni robiących w react native wchodziła konkurencja inwesująca w natywki i przejmowała serca użytkowników dużo lepszym UX-em ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 0
@dom3lek no pewnie, tylko klient musi być tego świadom... a do softwarehouse trafiają klienci którzy myślą że Flutterem napiszą spod do sterowania statkiem kosmicznym z wykorzystaniem wszystkich peryferii urządzenia typu żyroskopy, kompasy, bluetooth itp.
  • Odpowiedz
@PanBaklazan: u nas korzystamy z kotlin multiplatform (od 3 lat na prod android + ios ) a teraz to już z compose android + ios + desktop może i web w przyszłości przez webassembly i to jest piękna technologia zje fluttera ( też korzystałem ). Compose z iOS jest faktycznie zbyt w wczesnej fazie pomimo tego, ze jest już niby w alpha to jednak brakuje mocnego szlifu. Na teraz można
  • Odpowiedz
  • 0
@acpiorundc no I jak właśnie sprawuje się multiplatform? zakładam że Android normalnie, ale jak iOS właśnie? są problemy na płycie natywny iOS <-> Kotlin? dużo trzeba pisac natywnych obejść? są jakieś dziwne crache?
Backend też ogarnięcie w multi?
  • Odpowiedz
@PanBaklazan: SwiftUI + KMP spoko wszystko git od 2-3 lat na prod. Problemy były z wątkami i GC trzeba było mocno uważać na to. Od niedawna już oficjalnie KMP ma u siebie już to ogarnięte więc nic nie boli :P Jeżeli chodzi o iOS z Compose to od 2-3 mc i to w wersji expeimental można wrzucać swiftUI do compose. Ale to jak określam jeszcze z rok aby już w
  • Odpowiedz
@PanBaklazan: najlepsze jest to, ze compose przez google jest pisany w "commons" i jak wejdziesz do dokumentacji google czy ich kodu to zobaczysz, że już tam zaczynają dopisywać kod do KMP / iOS / DESKTOP, także nawet google w to idzie. Kwestia czasu, kiedy to się ucywilizuje.
  • Odpowiedz
  • 0
@acpiorundc no właśnie zakładałem by wymieniać część logiki. jakieś DTO, validacje, enumy. coś by się znalazło co można byłoby uwspilnoc.
To co piszesz brzmi ciekawie. U nas w firmie temat był przebakiwany... może to powoli pora by ruszyć temat na poważniej
  • Odpowiedz
@PanBaklazan: zobacz tu np: https://developer.android.com/reference/kotlin/androidx/compose/material3/package-summary i tam masz wybór czy commons czy jvm ( tu w wersji prod ). A jak sobie poszukasz głębiej to dodają już jakieś rzeczy w popularnych bibliotekach do KMP. Commons to wspólny kod dla wszystkich platform w tym web też. Tu masz przykłady z WEB ale też tam dodałbyś killka linijek kodu do iOS o byś miał iOS https://github.com/Kotlin/kotlin-wasm-examples/tree/main/compose-jetsnack
  • Odpowiedz