Wpis z mikrobloga

mam taki temat: dostałem ofertę zakupu udziałów w małej firmie, z która współpracuję, spółka publiczna w innym unijnym kraju, ale nieobecna na giełdzie (na razie), więc będą nabyte w obrocie pozagiełdowym (OTC). nie potrafię znaleźć informacji gdzie i jak mogę takie akcje trzymać w instytucji finansowej dostępnej w Polsce, pytałem już kilka banków o ich konta maklerskie, ale nic z tego. jak to ugryźć i czego w ogóle szukać?

trochę jestem zielony w tym temacie, więc nawet wskazówka pod jakimi hasłami szukać będzie pomocna

osoby z tego samego kraju co ta spółka problemu nie mają i oczywiście mogą to trzymać w dowolnym lokalnym banku, tutaj sprawa się komplikuje, bo to obrót zagraniczny i spółka pozagiełdowa

#gielda #inwestycje #finanse #banki #inwestowanie
  • 10
@jakasnazwa1: nie ma czegoś takiego jak akcje firmy nienotowanej krórych zapis będzie na koncie maklerskim. Taką sprawę załatwia się u notariusza.
Na pewno jest to spółka publiczna? Bo może być to zwykła spółka akcyjna.
To są specjalne firmy które zajmują się administrowaniem SBC i ewentualnym vestingiem, jak masz możliwośc przystapienia w tej formie to bedzie najprostsze. Ale nie sadze by umozliwiali ewentualny trading tymi akcjami, chyba że pracodawca je odkupuje po ustalonej cenie. Jak pakiet jest wiekszy to bym zalatwial przez notariusza. Jak zadebiutuja na gieldzie to alcje sie dematerializuje i taki zapis cyfrowy mozesz trzymac u maklera.
@jakasnazwa1: ale skoro chcą sprzedać Ci akcje to bym zadawał wszystkie swoje pytania bezpośrednio w tej firmie, tym bardziej że mają jakiś model akcji pracowniczych. Nikt tutaj Ci nie powie tak dokładnie jak sama firma. Nie wiedzac nic o spolce ani kraju w którym działa
dzięki za odpowiedzi

teraz doczytuję trochę i robi się jaśniej - słyszałem hasło, że to jest spółka CSD: