Wpis z mikrobloga

@anonimowy_programista: To czy powstaną nie zależy od głosowania tylko od Urzędu Dozoru Technicznego. :] Pod salonem w Ząbkach już stoją od kilku tygodni i jeszcze kilka tygodni będą stać. Ostatnio pojawił się ślad, że Superchargery mają powstawać w pobliżu lokalizacji supermarketów Auchan. Chyba ktoś ma jakieś dobre dojścia. Niedługo ładowarki pod supermarketami będą wymagane, a toj jest chyba dobra kombinacja. Będzie super zatrzymać się na trasie w miejscu, gdzie można coś
@Anonalia: Tesla w utrzymaniu po +5 latach wychodzi taniej niż Toyota Corolla: https://thedriven.io/2023/04/27/tesla-model-3-total-cost-of-ownership-similar-to-toyota-corolla-over-5-years/. Cena początkowa jest wyższa, ale koszty ładowania są dużo niższe, zwłaszcza, jeżeli ktoś ma własną instalację fotowoltaiczną.

Tutaj w video porównanie kosztów dla US, dla Toyoty Camry vs. Tesli Model Y. Tesla wkrótce ma też wypuścić swoje kompaktowe auto, które powinno być 50% tańsze w produkcji niż Model 3, więc ekonomia tych aut, jeszcze bardziej będzie na ich
noisy - @Anonalia: Tesla w utrzymaniu po +5 latach wychodzi taniej niż Toyota Corolla...
Cena początkowa jest wyższa, ale koszty ładowania są dużo niższe, zwłaszcza, jeżeli ktoś ma własną instalację fotowoltaiczną.


@noisy: w Polsce jedynie jeśli ładujesz ją w domu, jeśli nie to płacisz min 2zł za kWh a Tesla na 100km potrzebuje jakieś 25kWh więc płacisz 50zł za 100km czyli tyle co na spalinowówce za 8L na których możesz przejechać 100km.
w Polsce jedynie jeśli ładujesz ją w domu, jeśli nie to płacisz min 2zł za kWh a Tesla na 100km potrzebuje jakieś 25kWh więc płacisz 50zł za 100km czyli tyle co na spalinowówce za 8L na których możesz przejechać 100km.


@Kupamilosci: Ani cena, ani zużycie nie jest prawdziwe. W tej chwili cena to 1,60PLN (1,75 między 18:00 a 22:00) na Supercharger. GreenWay abonament daje 1,65PLN na AC, więc jeśli jest możliwość
większość osób ładuje sobie Tesle w domu. Tak jest po prostu wygodniej, taniej i szybciej. Podłączenie zajmuje raptem kilka sekund i autko ładuje się spokojnym tempem przez noc, zupełnie jak twój telefon.


@anonimowy_programista: wiem i widzę w tym korzyści niemniej jednak większość ludzi w Polsce nie ma takiej możliwości. Nawet posiadając miejsce parkingowe w podziemnym parkingu jest to problematyczne.
wiem i widzę w tym korzyści niemniej jednak większość ludzi w Polsce nie ma takiej możliwości. Nawet posiadając miejsce parkingowe w podziemnym parkingu jest to problematyczne.


@Kupamilosci: Większość ludzi w Polsce mieszka w zabudowie jednorodzinnej (zdziwiony?). Część tych, które mieszkają w blokach też ma dostęp (lub niedługo będzie miała) do ładowarki więc już teraz to jest opcja dla naprawdę dużej części społeczeństwa. W przyszłości będzie jeszcze lepiej.
Dzięki ostatnim głosowaniom, powstaną superchargery w : Radomsku, Nowym Targu i Zielonej Górze. Obecnie jedna z lokalizacji, również jest dość wysoko.


@anonimowy_programista: Radomsko to bardzo dobra lokalizacja. Brakuje superchargerów na A1, jest kilka ale trzeba zjechać kawałek z autostrady, brakuje bezpośrednio przy autostradzie. Mimo wszystko to jest popularna droga pn-pd, często ludzie jeżdżą nią na wakacje (nad morze albo w góry).

Jeżeli ktoś ma kasę i ochotę kupienia Tesli to brak
To czy powstaną nie zależy od głosowania tylko od Urzędu Dozoru Technicznego.


@Yelonek: Lokacje są raczej przemyślane, chociaż terminy nie nastrajają pozytywnie 2026, etc... Na portalu https://wysokienapiecie.pl/ był artykuł o tym jakie są problemy z superchargerami. Generalnie największym problemem jest uzyskanie pozwoleń na budowę mocniejszej linii energetycznej. Lokacje są, transformatory są ale po drodze jest kilka prywatnych działek i ktoś się nie zgodzi (nie bo nie) i trzeba latami to procesować
@kwanty: W Tesli nie ma przeglądów gwarancyjnych więc nie musisz zaiwaniać do „ASO”. Więcej, wszystkie naprawy eksploatacyjne (a tych jest niewiele) możesz też zrobić gdziekolwiek i nie stracisz gwarancji.

Pierdoły naprawi Ci serwis mobilny (w Polsce jeszcze w powijakach, słabe pokrycie).

Generalnie Tesla nie kroi na serwisie i częściach bo to nie jest ich biznesplan.
W Tesli nie ma przeglądów gwarancyjnych więc nie musisz zaiwaniać do „ASO”. Więcej, wszystkie naprawy eksploatacyjne (a tych jest niewiele) możesz też zrobić gdziekolwiek i nie stracisz gwarancji.


Pierdoły naprawi Ci serwis mobilny (w Polsce jeszcze w powijakach, słabe pokrycie).


Generalnie Tesla nie kroi na serwisie i częściach bo to nie jest ich biznesplan.


@bisek: Coś słyszałem, że nie ma ale polskie realia mogą być inne dlatego z ciekawości pytam. Zwłaszcza
@kwanty: w leasingu masz obowiązek dokonywać bieżących napraw i konserwacji zgodnie z zaleceniami producenta. Więc raczej nie będziesz miał obowiązku robić przeglądów których nie przewiduje Tesla.
i raz w miesiącu nacisnąć na hamulec co by tarcze nie zardzewiały ;)


@bisek: No właśnie, jak to jest z hamulcami? Jak ja umyję zwykły samochód pod garażem więc bez jazdy to w następny dzień hamulce są przyrdzewiałe i szurają podczas hamowania. A w Tesli? rozumiem, że można fizycznie nie używać hamulców przez wiele tygodni jeżdżąc spokojnie po mieście i hamując regeneracją. Użyli jakiś innych tarcz żeby nie rdzewiały tak bardzo