Wpis z mikrobloga

Mirasy chce zrobić sobie sam zabudowę do klimatyzacji, tylko nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać, nie znam się totalnie na drewnie deskach impregnacji itd.
Mam rozrysowane mniej więcej jak to ma wyglądać i czego potrzebuje, jednak nie jestem pewny czy wybrałem dobre elementy.

Docelowo ma to mieć taką wytrzymałość, aby można było coś na tym postawić, jakieś szklanki, max miskę z mokrym praniem.

- Do nóżek znalazłem (wstępnie w castoamie) kantówkę struganą 34x34 mm.
- Boczne deseczki (coś jak lamelki, pergola, nie wiem jak to określić) to będzie kantówka bezsęczna 10x30 mm.
- Na górę chce dać deski o grubości 20 mm (nie wiem czy nie za grube, będą ciężkie) i szerokości wstępnie 80 (zobaczę jeszcze czy mi ktoś je dotknie na wymiar, jak nie to będę kombinował z szerokością żeby trochę estetyki zachować)

I teraz moje wątpliwości
1. Nie za bardzo wiem jak przygotować deski żeby całym rokiem stały na dworze. Wystarczy impregnat do drewna i tyle czy muszę coś jeszcze stosować?
2. Czy coś zmienić na większe / węższe / szersze? Największe wątpliwości mam z nóżkami i z tymi górnymi deskami.
3. Gdzie najtaniej kupię materiał? Podejrzewam, że w castoramie jest jednak drożej, stolarni żadnej ani tartaku w okolicy nie mam. Allego?
4. Może ktoś robił coś podobnego, ma jakieś rady, wskazówki - będę pierwszy raz robił coś w tym stylu.

#diy #budujzwykopem #budowa #taras #ogrod #majsterkowanie #stolarstwo #drewno
dawid121213 - Mirasy chce zrobić sobie sam zabudowę do klimatyzacji, tylko nie za bar...

źródło: temp_file1122071202408616687

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
@dawid121213: drewno to bierzesz komorowo suszone i impregnowane i tyle.
Później co roku malowanko i będzie ok.

Ale tak jak pisałem zacznij od dokumentacji. Tam jest podane minimum od góry i od każdej ze stron.
  • Odpowiedz