Wpis z mikrobloga

@jmuhha: Na youtubie od czasu do czasu reklamują/reklamowali taką grę, gdzie z tak zatłoczonego parkingu trzeba było wyjechać taksówkami lub autobusami.
  • Odpowiedz
@edek-ecki: to wtedy by byli, bo aplikacje takie jak uber czy bolt, automatycznie dopasowują ceny do ilości klientów, a klienci dopasowują swoje plany tak aby podróżować taniej poza godzinami szczytu

Nazywamy to sprzężeniem zwrotnym, świetny mechanizm, odpowiada za wiele samostabilizujacych się mechanizmów w naszym świecie ()
  • Odpowiedz
automatycznie dopasowują ceny do ilości klientów, a klienci dopasowują swoje plany tak aby podróżować taniej poza godzinami szczytu


@MilionoweMultikonto: Cena musiałaby spaść poniżej kosztów, albo taksówek musiałoby być tak mało, że w szczycie nie obsłużyłyby wszystkich.
  • Odpowiedz
@edek-ecki: dlaczego cena miałaby spadać poniżej kosztów? Koszty byłyby po prostu niższe bo nie zawierałyby pensji dla kierowcy. W wolnym czasie taksówki mogłyby się także przemieszczać w okolice w których planowany byłby duży skok natężenia ruchu, na przykład po koncertach. Mogłyby także w tym czasie wozić emerytów do lekarzy na koszt lepszych ubezpieczycieli.
W wolnym czasie korzystałyby też z myjni, dezynfekcji i warsztatów.
Mogłyby nawet wyjeżdżać na tanie kursy międzymiastowe.
  • Odpowiedz
a sam zauważyłeś że cena musiałaby spaść


@MilionoweMultikonto: gdzie "zauważyłem"? ja się tylko pytam czemu teraz nie jeżdżą non-stop. moim zdaniem nie jeżdżą non-stop, bo popyt na tą usługę nie jest stały. To że część uberów może sobie tak jeździć gdzie 4 azerów leasinguje razem jedną Skodę, nie znaczy, że ten model sprawdzi się gdy będą to robić wszyscy. W pewnych godzinach część i tak będzie stać na mieście i czekać,
  • Odpowiedz
@edek-ecki: w takim razie trzeba będzie to zmienić, na przykład przesuwając godziny rozpoczęcia pracy biedniejszych ludzi na wcześniejszą porę. W Nowym Jorku da ta ogromne oszczędności na komunikacji miejskiej. Już dzwonię do Pana Erica Adamsa ()
  • Odpowiedz