Wpis z mikrobloga

Jako, że w końcu wbiłem 100lv i ubiłem Uber Lilith, postanowiłem podzielić się luźnymi przemyśleniami na temat gry. Może komuś będzie chciało się to przeczytać.

TL;DR: Diablo 4 jest grą 9/10

Na początek trochę o mnie. Grałem Druidem pod build Pulverize. Jak Widać na załączonym obrazku dotychczas spędziłem w grze około 280 godzin, choć pewnie 1/3 z tego to afk, bo mam też inne zajęcia niż tylko granie :P. Wcześniej również grałem po kilkaset godzin w Diablo 2, 3, Path of Exile, a także Torchlight 2.

Okej, tyle o mnie, teraz czas na moją subiektywną listę głównych cech Diablo 4:
Zalety:
+ Fabuła - Wiadomo, nie jest to nic rozbudowanego na poziomie Wiedźmina 3, czy The Last of Us, ale w końcu historia ma jakieś ręce i nogi i mnie szczerze mówiąc zaciekawiła. Fajnie, że główny "zły" ma jakiś motyw i osobowość. O cinematicach chyba nie ma co pisać, bo chyba każdy wie, że Blizzard w tej kwestii liderem w branży,
+ Grafika i muzyka - ojejku, tutaj naprawdę czuć włożony pieniądz. Obecnie jest to najładniejszy Hack & Slash na rynku; lokacje, modele postaci i potworów, wygląd umiejętności i animacje to ścisła czołówka gatunku. Przemierzanie i oglądanie tego różnorodnego świata to czysta przyjemność. Jeżeli chodzi o muzykę to szczerze teraz po kilkuset godzinach w grze nie potrafię sobie przypomnieć jakiegoś utworu, więc można powiedzieć, że tyłka nie urywa, ale również nie przeszkadza, więc oceniłbym ją neutralnie,
+ System walki - w Diablo 3 siekało się potwory bardzo przyjemnie, a tutaj wyniesiono to na jeszcze wyższy poziom. Czuć każde uderzenie, krew leje się strumieniami, kości latają wokół. Najfajniejsze uczucie gdy wbijasz się w grupkę +30 potworów i rozwalasz ich jednym uderzeniem. Jednym słowem: mega,
+ Endgame - porównując do stanu z premiery D3 i PoE to tutaj również jest bardzo dobrze. Nightmare Dungeony, Helltidy, Tree of Whispers, Legiony, Eventy, jest co robić. Ludzie narzekający na ten aspekt zapominają chyba, że jest to wersja 1.0 i content będzie regularnie dodawany w przyszłych aktualizacjach.

Jeżeli miałbym się czepiać i szukać minusów (które pewnie i tak w przyszłości zostaną wyeliminowane), to byłoby to:
- Trochę nie rozumiem czemu jest tylko 30 Nightmare Dungeonów a nie wszystkie 120. Mogliby to zrobić niewielkim kosztem, a zawsze byłaby to większa różnorodność dla graczy,
- Checkpointy w dungeonach to nieśmieszny żart. Gdy zginiesz pod koniec podziemi, to gra czasami potrafi wskrzesić postać na samym początku, gdzie musisz z buta lecieć z powrotem, co przy domyślnej prędkości poruszania potrafi zając z dobrą minutę,
- Niektórym może brakować klasycznej, przezroczystej mapki na środku ekranu,
- Sterowanie koniem to padaka :P,
- Sporadyczne bugi typu event się zatnie, potwór wpadnie poza mapę itp.

Podsumowując: Jest to najlepsza gra Blizzarda od czasu premiery StarCraft 2: Wings of Liberty. Czekam z niecierpliwością na przyszłe sezony i dodatki. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#diablo4 #diablo #gry
Novameh - Jako, że w końcu wbiłem 100lv i ubiłem Uber Lilith, postanowiłem podzielić ...

źródło: rudystodwa

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
@Novameh: no cos juz dzis zapowiedzieli na temat pierwszego sezonu, Mnie troche irytuje banalnosc rozgrywki. Jesli jednym podoba sie wlasnie to solowanie calego pakietu mobkow, tak mnie trochę juz nuży. Wczoraj widzialem, ze ddras zaczal nadawac z powrotem, duzo osob szykuje sie na PoE 2. Pewnie wszystko z czasem sie w D4 rozwinie, bo ja teraz casualowy jestem gracz, akuratny do na diabla.
  • Odpowiedz
@Novameh: ciezko zalapac czy to troll czy nie. gra jest spoko ale strasznie przynudza jak sie wbije 100lvl, nie ma po prostu co robic xd. ubijesz lilith i w sumie nie ma sensu nic innego juz robic. nigdy dungi mozna cisnac ale ile razy mozna robic to samo
  • Odpowiedz
@lubie-solnik bo tak naprawde nie ma w tej grze end game. W takim poe wbijasz max lvl I dalej lecisz z kontentem nowymi bosami I upgradami. w d4 wbijasz 100 lvl I koniec gry bo nie ma juz nic wiecej
  • Odpowiedz
@Novameh: itemizacja skopana, różnorodność przeciwników skopana, w aktach robisz to samo co w endgamie, twój gameplay się nie zmienia, skille wyglądają tak samo na pierwszym poziomie jak i dwunastym, małe zagęszczenie potworów, niepotrzebny aspekt "Renown" gdzie musisz każdą #!$%@?ą statuetkę kliknąć żeby zdobyć paragon lvl i powtarzaj tak na każdej postaci, dungeony to śmieszny żart, zero różnorodności, od 70 lvl do 100 lvl dosłownie robisz to samo, na 100 lvl jest
  • Odpowiedz
@biceps35 brakuje tu czegoś takiego jak raidy z wowa. tam na endgame zabijacie różne bosy i ludzie się ścigają na nich kto więcej dpsa zrobi. wtedy ludziom bardziej się chce farmic itemy aby być od kogoś lepszym, pvp z ladderem też nie istnieje. a wystarczyłoby dodać te dwie rzeczy i byłoby co robić po wbiciu 100lvl
  • Odpowiedz
@Novameh: jeśli jesteś trollem to niezłym.

Ta gra to jest najwyżej solidne 7/10.
+Grafika naprawdę jest solidna. To największy plus. Ze dwa razy miałem "wow" na design.
-Fabuła ssie wyjątkowo. Akat gram na decku w Wiedźmina i tam każde zadanie poboczne wciąga.
- w tej grze jest muzyka? Aż kiedyś się zdziwiłem, że nie ma żadnej muzyki w tle...
- Ta gra jest wolna i nudna. Walki powtarzalne do bólu, ciekawe
  • Odpowiedz
  • 2
@Novameh

Trochę nie rozumiem czemu jest tylko 30 Nightmare Dungeonów a nie wszystkie 120. Mogliby to zrobić niewielkim kosztem, a zawsze byłaby to większa różnorodność dla graczy,


Może dlatego, że pozostałe to i tak klony tych 30 xD
  • Odpowiedz
Gdy zginiesz pod koniec podziemi, to gra czasami potrafi wskrzesić postać na samym początku, gdzie musisz z buta lecieć z powrotem, co przy domyślnej prędkości poruszania potrafi zając z dobrą minutę,


@Novameh: najgorzej jak jestes ociezalym druidem
  • Odpowiedz
O cinematicach chyba nie ma co pisać, bo chyba każdy wie, że Blizzard w tej kwestii liderem w branży


xDDD
Dalej to mi się nie chce nawet komentować tego trolla. Blizzard jedyne co powinien zrobić to w końcu upaść i sobie ten głupi ryj rozwalić.
  • Odpowiedz
  • 0
@lubie-solnik:

ciezko zalapac czy to troll czy nie. gra jest spoko ale strasznie przynudza jak sie wbije 100lvl, nie ma po prostu co robic xd. ubijesz lilith i w sumie nie ma sensu nic innego juz robic. nigdy dungi mozna cisnac ale ile razy mozna robic to samo


@biceps35

bo tak naprawde nie ma w tej grze end game. W takim poe wbijasz max lvl I dalej lecisz z kontentem nowymi
  • Odpowiedz
  • 1
@Novameh czy właśnie nazwałeś p2w walutę którą jedynie można zdobyć w grze poprzez granie? xD

pod jedyny aspekt P2W jedynie można tam podciągnąć faktycznie płatne stashe, bez których będziemy mieć większy problem sprzedać cokolwiek
  • Odpowiedz
- Ta gra jest wolna i nudna.


@gregor40: Mi się to podoba, nie lubię tego rakowego kręcenia i zabijania tysięcy przeciwników w sekundę z d3. Poe też zyskuje na ruthless dzięki wolniejszemu tempu.
  • Odpowiedz
@Zuben: ruthless to jest dla masochistów XD Stanowczo odradzam nowym graczom. SSF to jest typowe solo Play, gdzie masz ten sam content co w multi. Gra się wybornie i zawsze możesz się przenieść do normalnego trybu. Dodam tylko, że w ruthless nie ma kilku mechanik co w standardzie. Grałem w ruthless w poprzedniej lidze i było fajnie ale... ten tryb jest dobry dla weteranów, którzy mają już obcykaną mechanikę oraz crafting
  • Odpowiedz