Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Który kierunek byście wybrali w dzisiejszych czasach?
Od zawsze byłem nastawiony na informatykę, ale zauważyłem, że miałbym do wyboru jeszcze cyberbezpieczeństwo.
Jestem trochę samoukiem - na studia idę głównie dla poszerzenia horyzontów i poznania ludzi o podobnych zainteresowaniach. Do tej pory głównie bawiłem się web devem, dlatego bardzo chętnie poznam inne obszary IT.
Z drugiej strony mam wrażenie, że informatyka jest już strasznie oklepana. Realia się zmieniają, pojawiają się nowe możliwości i kierunki rozwoju - widać to właśnie też po kierunkach studiów.
Nigdy wcześniej nie wgłębiałem się w tajniki bezpieczeństwa - aczkolwiek kierunek taki wydaje się dość ciekawy i przydatny. Na pierwszy rzut oka fajna alternatywa dla czystej informatyki. Słyszałem też, że nie warto pchać się w taki kierunek jeśli wcześniej się tym obszarem nie bawiłem i raczej jest to lepsza opcja na drugi stopień studiów (po infie) niż od razu na pierwszy. Brak mi wiedzy w tym temacie, więc byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie lub opinie osób, które może studiowały coś podobnego lub mają większe pojęcie co w branży piszczy

#studia #studbaza #informatyka #studiait #programowanie #it



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: RamtamtamSi
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

Który kierunek?

  • Cyberbezpieczeństwo 49.5% (48)
  • Informatyka 50.5% (49)

Oddanych głosów: 97

  • 4
@mirko_anonim: Zastanawiam się czemu piszesz z anonima. Czy przyszedł czas, że wstydem jest studiowanie IT?
Daruj sobie jakie wynalazki jak "cyberbezpieczeństwo". To kompletnie nic nie mówi o tym co studiujesz. Z jednej strony to mogą być zajęcia techniczne ze sprzętem i oprogramowaniem (ale tak na logikę nie da się być dobrym bezpiecznikiem jeśli nie liznęło się trochę podstaw działania - programowanie/sieciówka/systemy operacyjne/sprzęt itp), a z drugiej strony studia mogą polegać na