Wpis z mikrobloga

#rower #mtb
Hejka, wrzuciłem posta na reddita i pomyślałem, że tutaj też zapytam. Kupuję nowy rower hardtail MTB. Waham się między dwoma modelami:
Giant Fathom 2
Trek Marlin 8 Gen 3
Będzie to mój pierwszy rower od komunii w sumie (ponad 10 lat), więc jeśli chodzi o doświadczenie, to jestem totalnym nowicjuszem. Zamierzam jeździć w weekendy po lasach, szlakach, wzgórzach itp, więc większość będzie na normalnym szlaku. W robocze dni będę jeździł po okolicy, więc będzie pół na pół po drogach, może nawet trochę więcej ulic/dróg/ścieżek rowerowych. Dystanse planuje z reguły 30-50km i kilka 100km w ciągu roku.
Z tego co widzę, to oba są praktycznie te same, parę tylko różnic w częściach, ale się kompletnie na tym nie znam.

Który byłby lepszy dla mnie?

Możecie polecić też inne rowery w podobnej cenie, które mogłyby być lepsze. Mój przedział cenowy to £1000-£1200
  • 7
  • Odpowiedz
@Elkoss: jeżeli miałbym wybierać, postawiłbym na Treka, ale tylko dlatego, że ma napęd 1x12, może mieć to znaczenie opidczas jazd po górkach. No i w Treku wiadomo co jest wsadzone w przeciwieństwie do obrandowanych części Gianta.
  • Odpowiedz
@Elkoss: jak nie zależy Ci na konkretnej marce "premium" to szukaj roweru gdzie osprzęt jest lepszy. Jeśli się decydujesz na markę z topki to musisz się liczyćz tym, że dopłacasz do dobrej ramy a klamoty tam będą o poziom czy dwa niżej niż w marce mniej znanej.
Z tych dwóch Trek, ale szału nie ma.
  • Odpowiedz
  • 2
@PrzekliniakCQ: @MoonlightSh dzięki panowie. Nie spodziewam się żadnego rowerowego Ferrari za tą cenę, ale jako w sumie pierwszy rower da radę widzę. Za rok, dwa albo trzy, jak już będę wiedział co potrzebuję i jak dokładnie moje użycie wygląda to dobiorę jakiś o wiele lepszy rower.
  • Odpowiedz
@Elkoss ten Giant to rower trailowy pełną gębą. Trochę overkill na bujanie się w okół domu i asfaltowe wycieczki +100km.
Niby można ale na tych oponach to będziesz robił siłownie i kardio jednocześnie ¯⁠\⁠⁠(⁠ツ⁠)⁠⁠/⁠¯