Wpis z mikrobloga

Ojciec mnie prosił o pomoc w wyborze multimetru na prezent dla jakiegoś 16 latka z rodziny który lubi majsterkować. Jest w technikum elektrycznym i chce chyba kształcić się w tym kierunku. Co polecacie? Budżetu nie ma ale w granicach rozsądku. Powiedzmy do tysiaka ale najlepiej jakby z 3-6 stów było. Po prostu aby chłopakowi niczego nie zabrakło na tym etapie i żeby mu posłużył parę lat. Coś w miarę uniwersalnego, że i przy dużych prądach posłuży jak i mniejszych. No chyba, że wtedy trzeba dwa osobne urządzenia to pomyślimy. Może być z chin bo czas do sierpnia.
Ja sam pojęcia nie mam więc żadnych propozycji nie mam. Chłopak ogólnie kumaty raczej.
#multimetr #narzedzia #majsterkowanie #elektronika #elektryka #elektrotechnika #elektronikadiy
  • 17
  • Odpowiedz
  • 0
@EnderWiggin: nie wiem, nie znam się i nie wiem co piszesz. Po prostu żeby i gniazdko sobie ogarnął tym i prąd w aucie i jakieś gówno małe elementy które lutuje. Wiem, że przerabia jakieś elektronarzędzia na baterie itp czy tam baterie odnawia. Robi jakieś płytki do tego. Nie znam się pisałem. Raczej ma już jakiś multimetr, ale plan jest kupić coś bardziej profesjonalnego. Ojciec kupuje mu regularnie narzędzia na prezenty i
  • Odpowiedz
@EnderWiggin: Chyba kV. 1kA to pomiar w energetyce na GPZ-ach chyba ;)

@Vadzior Wątpię aby uczeń technikum miał do czynienia z dużymi prądami. Powyżej 20A to już tylko mierniki cęgowe. Te za 200zł od tych za 2000zł różnią się głównie błędem pomiaru. Na początku nie będzie to miało dla niego specjalnego znaczenia. Ja bym polecał multimetr który pozwoli mierzyć wartości w elektryce i elektronice, będzie to najbardziej uniwersalne urządzenie i będzie
  • Odpowiedz
e za 200zł od tych za 2000zł różnią się głównie błędem pomiaru.


@h3xed: różnią się też jakością wykonania i zabezpieczeniami. Można sobie w sieci zobaczyć jak rozbierają te mierniki jak są skonstruowane te lepsze.

  • Odpowiedz