Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #mechanika #samochod #ford #mondeo #samochody #garaz #naprawasamochodu

Witam może ktoś miał taki przypadek w swoim aucie .U mnie to ford mondeo mk4 1.8tdci diesel. Na wstecznym i na jedynce mogę gazu nie wciskać !!! Kopci, chmura czarnego dymu za mną ? Na pozostałych biegach jak i na wolnych obrotach zero dymu !!! Wiem ,że te auto nie ma dpf-a i będzie kopcić ale nie tak .Dwa kable diagnostyczne zero błędów pokazują .Auto ma moc .
Co było robione :
Czyszczona geometria turbiny,turbo zero luzu .Czyszczony kolektor ssący z egr. Czyszczony kolektor wydechowy .Oczywiście nowe uszczelki .Wszystkie węże sprawdzone nowe objemki.Czyszczony czujnik Map i przepływka.Auto nie bierze grama oleju.

Co zauważyłem,że podczas gaszenia samochodu coś cyka z egr .wyczytałem ,że to czyszczenie? Ale za każdym razem.
Bądź zacina się EGR ale jak to sprawdzić ? Może ktoś podpowie.(EGR z kolektorem ssącym wyciągałem osobiście i wyczyściłem do żywego aluminium:)
  • 5
@warex: EGR na stół na dwa piny, plus 12 i masę i na odwrót , na krótko podać. Polatyzacja na tych pinach się obraca w zależności czy ma się otworzyć czy zamknąć. Zobaczyć jak koła zębate pracują w jedną i drugą stronę.

Jak dolot szczelny , EGR poprawnie pracuje, to wtryski pozostają. Trzeba test przelewowy zrobić.
  • 0
@trzaichlac69: Wtryski jak by lały to na każdym biegu by coś było grane.Tutaj tylko na wstecznym i jedynka . Mogę bez gazu tylko same sprzęgło ,a z tyłu kłąb dymu.Ok mogę sprawdzić EGR ale ta klapka w kolektorze ssącym może się blokować?
Zaślepkę jeszcze wpakuje i zobaczę
@warex: na wyższych biega więcej powietrza jest w cylindrze jednak. Skład mieszanki dobry. Na niskich wiatru brakuje. Zmienna geometria inaczej jest zasterowywana też na jałowym.

Jak masz aluminiowy kolektor ssący to klapki gaszącej nie ma ?