Wpis z mikrobloga

Podzielę się z Wami niepopularną na tagu #pcmasterrace opinią. Moim zdaniem czasem warto poświęcić wydajność dla jakości grafiki i grać w tych "okropnych" 30fps. Oczywiście nie w każdej grze, ale np. w Wiedźminie 3 jak najbardziej warto. .Poniższy screen zrobiłem w #wiedzmin3 z włączonym ray tracingiem (wszystkie opcje) i fsr 2.0 ustawionym na "jakość". I co jest najlepsze: ciągnie to zwykły, lekko tylko pdkręcony RX 6650 XT. Karta, która ponoć do RT jest za słaba (podobne efekty można uzyskać na RTX-3050, sprawdzałem).
Z ray tracingiem Wiedźmin 3 to jest zupełnie inna gra: znaczne zyskuje na klimacie i głębi...
Faktem jest, że do takiego grania najlepiej przełączyć się na konsolowy mindset. Grać na padzie i telewizorze w pewnej odległości od niego.
gacek_w - Podzielę się z Wami niepopularną na tagu #pcmasterrace opinią. Moim zdaniem...

źródło: 20230614095107_1

Pobierz
  • 5
  • Odpowiedz
@gacek_w: Akurat w przypadku wiedźmina całkowicie się nie zgadzam, RT wygląda tu okropnie i szkoda mocy obliczeniowej na to gówno.

Natomiast RT w cyberpunk to to zupełnie inna historia ;)
  • Odpowiedz
@gacek_w: wszystko zależy od implementacji technologii w konkretnym tytule. Ja sobie RT głowy nie zaprzątam. Gdy Path Tracing będzie w miarę standardem i będzie działać płynnie, to się wtedy tym zainteresuję. Demo tej technologii w CP2077 wygląda świetnie, ale jeszcze parę lat rozwoju sprzętu nas czeka jeśli na razie jedynym GPU na którym można to odpalić jest 4090, a to i tak ze wszystkimi upłynniaczami.
  • Odpowiedz
  • 0
@dami13: Kwestia gustu. Mi RT w W3 bardzo się podoba, a wg. mnie w Cyberpunku niewiele daje. Przynajmniej na poziomie poniżej overdrive. Na moje oko odbicia ogarniane są w CP2077 wystarczająco dobrze przy użyciu SSR, a global illumination w standardowej rasteryzacji jest zrobione bardzo dobrze (widać, że ktoś z głową projektował oświetlenie w tej grze).

Co innego Wiedźmin. W nim globalne oświetlenie jest bardzo, bardzo słabe (czasem sprawia wrażenie przypadkowego) i
  • Odpowiedz
@gacek_w: po części się zgodzę ale jakoś jak siedzę przed TV 4k 120hz to przyjemniej mi się gra w monster huntera w 120fps niż w elden ringa w 60fps (wcale nie trzeba mieć niewiadomo czego, 3070 ogarnia). Oprawa jest w tym mocno drugorzędna bo w wysokiej rozdzielczości jeśli modele i takstury są git to już jest zajebiście. A te wszystkie hbao, nasrao, winieta, aberracja, dof, blur, filmgrain, bloom (#!$%@? bloom w
  • Odpowiedz