Wpis z mikrobloga

Jak to jest z kupowaniem używek jeśli się nie ma wiedzy jak samemu ogarnąć przy moto? Ilu letnie moto to już jest jak z autami - ryzyko, że zaraz wszystko po kolei będzie się #!$%@?ć? Co trzeba zrobić po kupnie 3-7 letniego moto z przebiegiem do 50k? W aucie standardem byłoby robienie rozrządu przy jakimś tam przebiegu, a w moto? Co się w ogóle robi w moto co jakiś określony czas? Jak zabiorę do mechanika i powiem "panie, rób co tam trzeba zwykle" to wystarczy? Ile statystycznie wydam na taki serwis na start?

Sorry za milion pytań, szukam mt07 lub coś z tych okolic.

#motocykle
  • 13
@WyjmijKija: w Japończykach co 40k jest KONTROLA zaworowa, otwiera się silnik i KONTROLUJE zawory i rozrzad. To w sumie na tyle. Zaznaczam kontrola bo często tam nic do roboty nie ma ale za samo sprawdzenie tez się jednak płaci dlatego ludzie często go przeciągają. Łańcuszek rozrządu to tematy bliżej drugiego takiego przeglądu czyli 80-100k
Sama kontrola to pare stówek, jak coś tam do roboty będzie to z tysiak, jak coś grubego
Trzeba zacząć od sprawdzenia czy rama jest prosta, następnie, czy silnik nie stuka, czy nie zjada oleju. Wycieki z zawieszenia (ogólnie jego praca) a na końcu do zbijania ceny ewentualne tarcze klocki, napęd.
Warto sprawdzić czy golenie nie ciekną. Tak samo z zawieszeniem tylnym, sprawdzić opony czy poprzedni właściciel nie upalał. Sprzęgło czy się nie ślizga. Poziomy płynów warto sprawdzić to masz wgląd jak ktoś dbał o sprzęt.
@Weglowodan990: @thunder_joe takie podstawowe rzeczy przy kupnie to mam nadzieję zaciągnąć kogoś ze sobą i dać mu zarobić zanim wyłożę kasę, ale bardziej pytam co potem. Na zasadzie: jakby była nówka to wiadomo, że przez parę lat względny spokój, a czy tu się spodziewać jakichś ekstra rzeczy lub niespodzianek co pół roku. Z jednej strony ludzie jeżdżą 20-latkami i jakoś to chodzi, często super, a z drugiej widzę teksty na zasadzie
@WyjmijKija: w autach musisz mieć przebieg poniżej 200k

W motocyklach poniżej 50k
( ͡º ͜ʖ͡º)

A najważniejsze to sprawdzić czy jeździ prosto i jaką ma kompresję.
Warto też sprawdzić stan hamulców i elektryki.

Rzeczy eksploatacyjne typu łańcuch, opony i płyny to około 2k złotych. Ogólnie nie jest to zabawa dla biednych, a jak przyoszczedzisz, to potem rodzina wyda ten hajs na twój potrzeb!
czy jeździ prosto i jaką ma kompresję.


@Ulfric_Stormcloak: Zakładam, że sprawdzić czy jeździ prosto to mówimy o łopatologicznym sprawdzeniu na moto, ale kompresję sprawdzi mi ktoś kogo bym wziął tak od ręki? Chyba nie?

Rzeczy eksploatacyjne typu łańcuch, opony i płyny to około 2k złotych.


Czy po łańcuchu widać, że wymaga wymiany czy powinien być wymieniony po jakimś interwale? Raczej zastanawiam się czy to będzie 2k czy 4k. A lagi? Optycznie
Zakładam, że sprawdzić czy jeździ prosto to mówimy o łopatologicznym sprawdzeniu na moto, ale kompresję sprawdzi mi ktoś kogo bym wziął tak od ręki? Chyba nie?


@WyjmijKija: Niestety może to sprawdzić tylko ktoś kto wie jak to zrobić. Od biedy można się przejechać i zobaczyć jak motocykl zachowuję się na drodze. Czy sam nie skręca, czy nie ma dziwnych turbulencji przy skręcaniu/hamowaniu, a kompresję sprawdzi już mechanik w zakładzie.

Zaś co
@PancakeV: uwielbiam tych internetowych ekspertów, brak pojęcia połączony z absolutnym brakiem odpowiedzialności za własne słowa, nawet te pisane LITERAMI.

Które moto mają kontrolę zaworów co 50k?
Rekordzistą był duży fizer ale nawet on miał 42 kkm i nie zawsze to dojeżdżał.

Większość ma 12/24 kkm i o ile sprawdzenie jest relatywnie proste (chyba że poleci uszczelka pokrywy/pokryw przy zdejmowaniu) to regulacja bywa nieprzyjemna, np. trzeba zdemontować chłodnicę.

Gx
@PancakeV: po co się odzywasz jak nie wiesz o czym mówisz ? dawno takich głupot nie przeczytałem, a to wykop, więc gratuluję :)

@WyjmijKija w przypadku 3-7 letniego moto jak nie był grubo jebnięty albo bardzo bardzo źle serwisowany ( lub upalany pod remizą ) ,to raczej będzie dobrze

nie mniej, jak nie znasz tematu, warto sobie ogarnąć kogoś do pomocy :) jak wiesz co jedziesz oglądać, to w necie znajdziesz
@WyjmijKija: patrzac po najczestszych rozterkach na vipok to bym zapytal czy aby na pewno byl zalewany do pelna na zime i czy olej byl zmieniany na koniec sezonu czy na poczatku ( ͡° ͜ʖ ͡°)- znajdz sobie 'maintenance chart' czy tam 'service intervals' dla mt07 w guglu i tam masz wszystko ladnie napisane odnosnie interwalow serwisowych.
najbardziej pomijane sa zapewne wszelkie czasochlonne