Wpis z mikrobloga

@fujiu: Jak jesteś zielony to wypożycz sobie taki sprzęt żeby sprawdzić czy to jest dla Ciebie.
Bo równie dobrze zamiast w gravela możesz kupić crossa i też będzie git na Twoje potrzeby.
https://kross.eu/pl/rowery/gravel/esker-4-0-krx-zielony-czarny-polysk?gclid=EAIaIQobChMIy6vSxefA_wIVDmYYCh3TyQsXEAQYAyABEgJWy_D_BwE


@fujiu: stalowa rama. Trochę ciężki (12kg), to rower raczej rower pod bikepacking. Ale spoko, pewnie też wygodnie da się jeździć. Do tego wersja KRX, czyli na chińskim napędzie L-Twoo. Szukaj wersji na Shimano. Ogólnie szukasz Shimano/Sram, od biedy Microshift (tyle że tu wystają kabelki, troszkę fuj)

Tu masz aluminiowy Esker 2.0 z Shimano Sora: https://www.greenbike.pl/rower-gravel-kross-esker-20-sora-p-3637.html

I tu od najsłabszych sprzęt od Shimano: Tourney (nie bierz pod uwagę) -> Claris (8rzędów)
Najpierw wypożycz. Dużo ludzi kupuje gravela a potem żałuje. Jak nie masz dużo równych utwardzonych dróg będziesz niezadowolony. Na przykład w okolicach Gdańska nagle odpada ci większa cześć tras TPK. Jest dużo korzeni i nierówności i jest średnio przyjemnie. Lepiej sprawdzi się zwykły trekingowy …
@fujiu:

Szukaj gravela na Shimano Claris do 3k (np. esker 1.0), albo jakiegoś z hydrauliką w okolicach 5k (np. Boreas 2).

Gravel za ponad 3k z mechanicznymi hamulcami to kiepska okazja.
@fujiu: jako właściciel roweru Kross odradzam markę. Mój rower ma nalatane odrobinę ponad 3500km, wymieniłem support HT2 na lepszy, bo to co zamontowali się rozsypało, zaczęło trzeszczeć i trochę oszlifowało oś korby. Koła mają słabe, szybko przestały być równe, lakiery są kijowe, zaraz się rysują. Obsługa umiarkowana