Wpis z mikrobloga

#wedkarstwo
Zakaz nęcenia i feedera w lecie w PZW wymuszany prze Wody Polskie
Wody Polskie kierują do okręgów PZW pisma w sprawie zakazu zanęcania (wliczając w to koszyki i sprężyny zanętowe, czyli tzw. feeder) od połowy czerwca do połowy sierpnia. Motywują to eutrofizacją wód i zakwitami glonów.
Rozumiem ten zakaz w kontekście wód stojących albo kanałów typu jak Gliwicki.
Jak ten zakaz ma sens na wodach płynących?
Pewnie zakazali feedera żeby po prostu nikt nie mógł się tłumaczyć czemu ma przy sobie zanętę. Ale zakaz bezsensowny bo co wodzie szkodzi ilość zanęty wrzucana w koszyku?¯\(ツ)/¯
  • 11
  • Odpowiedz
@Scutacarus: Ja akurat nie znam się tak, jak wiem po sobie, że na spławiku można władować masę zanęty tak do koszyka mi może z pół kilo pójdzie przez cały wypad xD. Ale ja łowię 4fun, ściągam tylko żeby sprawdzić czy robak jeszcze jest.
  • Odpowiedz
@Bed_Kriczer: Czyli idziemy w stronę Niemiec. Tam jest totalny ban na zanęty spożywcze.
Kurcze, jestem spininngistą i temat mnie tak średnio dotyczy, ale wydawało mi się, że 1kg/os/doba jest rozsądnym kompromisem, gdzieś pomiędzy karpiarzami, a ekologami. No i zdziwko.
Ciekawi mnie tylko czy jak juz ten zakaz zacznie obowiązywać to czy ktoś będzie w stanie wykazać, że ten zabieg wpłynął pozytywnie na jakość wód.
Szczerze wątpię.
  • Odpowiedz
  • 0
W sumie trochę dziwny ten zakaz. Tam gdzie faktycznie był problem, na zbiornikach zamkniętych koła PZW same reagowały i wprowadzały czasowe zakazy nęcenia.
Na rzekach praktycznie nie do wyegzekwowania bo nikt ich nie sprawdza.
Jedyny plus że przestaną na chwilę tymi zje#$%ymi dronami jeździć po zbiornikach.
  • Odpowiedz