Tytuł:Myślenie pytaniami. Zmień swoje pytania a zmienisz siebie Autor:Marilee Adams Gatunek:nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.) Ocena: ★★★★★★★☆☆☆ ISBN:9788360652145 Tłumacz:Anna Wojtaszczyk Wydawnictwo:StudioEMKA Liczba stron:213 Wiele jest książek/ poradników, które głoszą o zmianie sposobu myślenia. Myślałeś x to teraz myśl y. Będzie inaczej. Czołowym argumentem jest to, że jak zmienia się tok myślenia to rzeczywistość będzie lepsza, kolorowa, taka jak my chcemy. Na składowe tej zmiany, składają się puste frazesy, które zwiększają balonik zwanym ego. W sytuacji "sprawdza", ten balonik pęka i wszystko wraca do szarej normy. Tutaj jest też o myśleniu na podstawie fikcyjnych postaci i wydarzeń. Autorka wskazuje na dwie postawy: wyrokującego i uczącego. Pierwsza to szukanie winnego, à la "czyja to wina?", "co zrobiłem nie tak?". Wskazuje na negatywne emocje i dalsze roztrząsanie problemu. Druga natomiast to uczącego się: "Co się stało?", "Co się przyda?", "Czego mogę się nauczyć?". Inaczej mówiąc, skupiania się na rozwiązaniu, dążenie do sytuacji win-win. Koniec książki zamyka rozdział z ćwiczeniami do przerobienia.
Jak macie lekarzowi przynieść próbkę kału do badania laboratoryjnego to w czym się taką próbkę przynosi i ile tego gówna trzeba przynieść? I niby jak ja mam to wszystko ogarnąc, na rękę mam sobie nasrać i wsadzić to do pudełka?
Tytuł:
Myślenie pytaniami. Zmień swoje pytania a zmienisz siebie
Autor:
Marilee Adams
Gatunek:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Ocena: ★★★★★★★☆☆☆
ISBN:
9788360652145
Tłumacz:
Anna Wojtaszczyk
Wydawnictwo:
StudioEMKA
Liczba stron:
213
Wiele jest książek/ poradników, które głoszą o zmianie sposobu myślenia. Myślałeś x to teraz myśl y. Będzie inaczej. Czołowym argumentem jest to, że jak zmienia się tok myślenia to rzeczywistość będzie lepsza, kolorowa, taka jak my chcemy. Na składowe tej zmiany, składają się puste frazesy, które zwiększają balonik zwanym ego. W sytuacji "sprawdza", ten balonik pęka i wszystko wraca do szarej normy. Tutaj jest też o myśleniu na podstawie fikcyjnych postaci i wydarzeń. Autorka wskazuje na dwie postawy: wyrokującego i uczącego. Pierwsza to szukanie winnego, à la "czyja to wina?", "co zrobiłem nie tak?". Wskazuje na negatywne emocje i dalsze roztrząsanie problemu. Druga natomiast to uczącego się: "Co się stało?", "Co się przyda?", "Czego mogę się nauczyć?". Inaczej mówiąc, skupiania się na rozwiązaniu, dążenie do sytuacji win-win. Koniec książki zamyka rozdział z ćwiczeniami do przerobienia.
Prywatny licznik: 69/200
#bookmeter #naukispolecznebookmeter #psychologiabookmeter #socjologiabookmeter
sam przeczytaj i zadecyduj