Wpis z mikrobloga

Mam szansę kupić auto po okazyjnej cenę. Do roboty jest dwumas i małe pierdoły oraz coś czego nie umiem do końca zdiagnozować.
Auto z rana odpala dobrze. 2 odpalenie w ciągu dnia, nawet gdy auto stoi 10h powoduje bardzo długie kręcenie, na ciepłym gdy np. postoi parę minut odpala z bomby. Jest to vag diesel 1.6tdi CR. Właściciel mówi, że mogą być to świece żarowe bo są tam od nowości (13lat), ale nie pasuje mi to, że z rana kiedy teoretycznie powinien mieć największe trudności odpala normalnie, a gdy postoi parę godzin już ciężko. Jakieś tropy?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody
  • 10
@fabek: właśnie też tak myślę. Tylko pytanie czy do wymiany cała listwa CR czy może jakaś pierdoła. Auto normalnie jeździ, jeszcze spróbuje sprawdzić komputerem jakie jest tam ciśnienie.
@Nano22: nie bierz tego silnika, okazyjnie możesz kupić bo zaraz będziesz miał do wymiany wtryski i pompę wysokiego ciśnienia, przerabiałem temat, te silniki to padaka, przy temperaturze -5 jak odpali to jest cud (musisz mieć zatankowany diesel arktyczny z circle k, inaczej zimą auto jest nieuzywalne).
@olinek_okraglinek: Miałeś może do czynienia z silnikiem Mercedesa 2.0 cdi ?. Mam podobny problem, z tym że teraz jak np. temperatura spada do 3 stopni to odpali ale powiedzmy za jakimś 8 cheftnięciem. Później przez cały dzień odpala bez żadnego problemu, tylko rano ma problem. Boję się, że w zimie raczej nie zapali bo auto będzie stało na zewnątrz. O co spytać mechanika żeby sprawdził?
@Nano22: Mój kolega tak miał. Sprawdzają korekty - no wtryski. Wymienili wtryski i to samo tyle że teraz rano potrafił nie odpalić. Z tym że po długim kręceniu odpalał na sekundę, dwie i gasł. Koniec końców okazało się że EGR pozostawał w pozycji otwartej a klapa gasząca nie otwierała się i auto nie mogło odpalić przez brak tlenu.