Wpis z mikrobloga

Czy dupsko w końcu przestanie boleć? ( ͡° ʖ̯ ͡°)
No i czy amortyzator pod siodełkiem może pomóc na ból dupy czy raczej ewentualnie wymieniać siodełko? Spodenek rowerowych jeszcze nie mam.

Jestem początkującą rowerzystką, w tym sezonie zrobiłam już kilka tras po 10-15 km i dwie po 20-25 a po każdej jeździe i tak muszę zrobić kilka dni przerwy żeby tyłek mi się zagoił xD

#rower #rowery
  • 17
@mala_rybka: dopoki moglem to robilem duzo km na rowerze. Problem z bolem doupy mialem tylko jak po dluzszej przerwie postanowilem spedzic duzo godzin i ponad 100km na rowerze. jezdzac regularnie problemu nie bylo.
O amortyzatorze pod siodlekiem nie slyszalem ale ja to starej daty jestem wiec pewno wypadlem z obiegu :P

niemniej siodelko jaknajbardziej mozna wymienic. Ale duzo daje pampers i przyzwyczajenie.
@mala_rybka: Spodenki/majtki z wkładką na początek zawsze się przydadzą, bo początki po prostu są bolesne, zanim pupa się przyzwyczai.

Sprawdź w internecie sposób na mierzenie rozstawu kości kulszowych. Można to nieźle zrobić w domu. Później sprawdź, czy siodełko na szerokość dopasowaną do twojej pupy i ewentualnie wymień. I pamiętaj, że od miękkiego bardziej boli, więc nie idź w grobie siodełka.
Kobiety na ogół potrzebują szerszych siodełek niż mężczyźni z racji budowy
@mala_rybka: Nie żadne przyzwyczajenie, bo się różnych schorzeń można nabawić i można się zniechęcić ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wymiana siodła to podstawa, ale gacie z pampersem też robią robotę. Jak wyżej było napisane, najpierw zmierz rozstaw kości kulszowych i dopiero dobieraj siodło. Najłatwiej to wziąć gąbkę florystyczną i usiąść na niej w pozycji jaką przyjmujesz na rowerze i na podstawie wgłębień określić rozstaw. Kosztuje grosze.

Ale! Póki
@guru8: chyba się wybiorę do bikefittera, bo próbowałam 3 różnych rowerów z 3 różnymi siodłami i na każdym jest kiepsko. W zeszłym roku pojechałam raz na 40 km - opuchlizna z krocza schodziła mi przez kilka dni...