Wpis z mikrobloga

Takie luźne, szybkie przemyślenie; pod względem "lootu" i części mechanik to #cyberpunk2077 jest źle zaprojektowany.

Level postaci w takich grach to lekko idiotyczny pomysł.
Levele wrogów także.
To, że ta sama broń zdobyta wcześniej oraz zdobyta później też kłóci się z realistycznością.

Idealny rpg powinien unikać takiego sztucznego podnoszenia poziomu trudności wrogów poprzez dawanie im więcej damage i hp w excelu.

Marzyłaby mi się Cyberpunk, ale ze światem gdzie zdobyta broń na początku umożliwiałaby ukończenie gry (niekoniecznie dawałaby dostęp do cięższych lokacji).

Idealna gra powinna mieć świat, gdzie zwykły wróg (człowiek w Cyberpunku) nie różni się od innych egzemplarzy (levelem sztucznie podwyższającym jego trudność) bardzo ekstremalnie zależnie od umiejscowienia ich w świecie. Tj. zwykły goły nomad ma mniej więcej tyle samo zdrowia co korp, a jedynie na ich trudność wpływa ich wyposażenie.

Co do wyposażenia, najlepiej jakby bronie można było ulepszać, ale żeby to ulepszanie było czymś podparte.

Jeszcze ciekawym pomysłem byłoby wprowadzenie różnych rodzajów amunicji.

Na koniec, drzewka umiejętności są ciekawe, ale spora część z nich jest do przerobienia i tak z połowa do wywalenia.

Robisz postępy w grze? = uczysz się nowych umiejętności. Logiczne. Dodatkowe nabyte nowe skille nie od razu działałyby z 100% skutecznością, w końcu jak się czegoś nauczysz to w następnych powtórzeniach nie zawsze dobrze wychodzi. Więc czemu nie wprowadzić kafelka "naucz się 'lepiej' skradać", który ulepszałby już aktywną umiejętność, ale nie dodając do niej tylko liczb w excelu, tylko dodając nowe animacje, lekko obniżając "głośność" postaci, logiczne?

Taki kafelek na początku nie działałby idealnie, ale z czasem gdy posiadamy go wykupionego za postępy w grze skradanie działałoby u naszej postaci coraz bardziej efektywnie, aż w końcu szansa na pomyłke naszej postaci wynosiłaby 1/100.

Tak wiem, za dużo roboty, ale jak dla mnie to powinien być jeden z kroków w rozwoju gier, ponieważ obecnie większość AAA skupia się w głównej mierze na grafice, a umniejsza znaczenie reszcie składowych dzieła.

#gry #xbox #ps5 #pcmasterrace #przemyslenia #cyberpunk2077
  • 7
Co z tego że nasz lepsze eq i wyższy lvl skoro tego samego moba bijesz tak samo długo co na 1 lvl


@Chris_Karczynski: Właśnie to nie do końca ma tak działać. Mobki ofc przez dostosowanie do poziomu postaci będą miały więcej hp, ale to nie oznacza, że będziemy je tyle samo bić. Główną rolę będzie tutaj odgrywał ekwipunek i synergie z buildem, gdzie możesz robić znacznie większe obrażenia i szybciej ubijać
@Tratak: no shit. czy kiedykolwiek cdp red zrobil gre z dobrze dzialajacym gameplayem i innymi mechanikami typu ekonomia, itemizacja, crafting, rozwoj postaci? no ja nie pamietam. gralem ostatnio w thronebreakera i ofc tez popsuty. ale fanom to nie przeszkadza, wystarczy ze jakas baba w grze pomacha dupom albo jakis dziad powie brzydkie slowo i fanboje sie juz spuszczaja nad zajebistoscia tych tworow xD
@Tratak: cp byłby sztos grą, gdyby elementy RPG były w nim na poziomi GTA V. Strzelanie kilku headshotów w gościa bez żadnego hełmu, bo masz pukawkę poziomu 1 jest takie realistyczne xD