Wpis z mikrobloga

Mirki mam pytanko. Rok temu wymieniłem wał napędowy w #bmw #e46 330i gdyż strasznie tłukło podczas przyśpieszania, musiałem dosłownie głaskać gazem podczas przyśpieszania. Okazało się, że był uszczerbiony frez na wale i konieczna była wymiana więc mechanik zamówił i zamontował. Wymiana tego wału pomogła w 90% gdyż nadal podczas nieco mocniejszego przyspieszania na jedynce i dwójce czuć takie nieduże bicie i tłuczenie z tyłu, na wyższych biegach jest wszystko okej. Póki co mi to zbytnio nie przeszkadzało więc jeżdżę już tak rok, co dziwne objawy bicia nie pogłębiły się więc raczej można odrzucić winę dyferencjału. Jak myślicie, wał źle wyważony czy szukać innej przyczyny?
#mechanikasamochodowa #auto #samochody #mechanika
  • 13
  • Odpowiedz
@WujekSzejk: jak masz bicie to pewno podpora wału jest źle założona (i do wyminay) i to zepsuło wał. Tak więc to bym sprawdził przede wszystkim.
  • Odpowiedz
  • 0
@lgbtagdrtv: Wał został zakupiony używany. Kupiłem go od gościa, który się tym zajmuje i sprzedaje niby już wyważane wały. Lecz wiadomo, nigdy nie można w stu procentach wierzyć...
  • Odpowiedz
@WujekSzejk: Zwykle łącznik bije jak jest bardzo obciążony czyli właśnie jak mu mocno depniesz na pierwszym i drugim biegu. Guma się skręca i traci to wyważenie. Łożysko podpory zwykle wyje przy wyższych prędkościach. Jak już ma rozwaloną gumę to wtedy może bić ale to im większa prędkość tym bardziej będzie biło. Podjedź na stację diagnostyczną i zerknij na oba łączniki. Podpory nie zobaczysz z tego co pamiętam bo trzeba zdemontować osłonę
  • Odpowiedz
@WujekSzejk: Wał jest dwu lub trzy częściowy i ma półtora metra w całości (albo i więcej w większych samochodach), żeby uniknąć kosztów wysyłki demontuje się go i wysyła w kilku częściach. Problem jest w tym, że jak go rozbierzesz to musisz go złożyć dokładnie w ten sam sposób. Wał jest wyważany w całości czyli, jego pojedyncze części nie są osobno wyważane. Jeśli składając ponownie wał obrócisz go na wieloklinie o 180
  • Odpowiedz