Wpis z mikrobloga

Jeśli diesel dobrze reaguje na pedał gazu na biegu jałowym, zbiera się z postoju ale ma problem z przyspieszaniem na 3 i wyżej? Choć jest w stanie rozpędzić się do 100km/h. Co może być przyczyną? Turbina? Obroty na jałowym nie falują, dobrze odpala. Nie mam żadnej sygnalizacji kiedy wypala sie DPF, na ile jest zatkany.

SX4 Multijet 1,9 Diesel. 200kkm przebiegu.

#diy #motoryzacja #samochod #samochody
#pytanie
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 0
@klementyna123: EGR jest zaślepiony i wycięty z ecu lata temu kiedy pokazał błąd check engine jest wlozona zaslepka z dziurkami. Dd tego czasu nie było żadnych problemów z samochodem. Jedynie 30kkm temu wyczysciłem w maszynie DPF.
  • Odpowiedz
@drzewostan: To ten diesel z fiata / opla 120km 8v? Nie wiedziałem że w suzuki też to montowali. Zwykle jak zacina się egr to wywala błąd. Dpf może być zatkany. Polecał bym ci podjechać na diagnostykę i sprawdzić na początek % zapełnienia dpf i wypalenie jeśli trzeba. To że nie ma błędu na desce nie oznacza że na kompie też będzie czysto. Edit: gruszka turbiny do sprawdzenia jak koledzy pisali
  • Odpowiedz
@drzewostan Możesz go trochę przegazowac i zobaczyć czy pomoże najlepiej na drodze ekspresowej jak masz gdzieś blisko. Możesz go też na komputer dać to jednoznacznie powinni zdiagnozować czy problem jest od turbiny, która reaguje z opóźnieniem.
  • Odpowiedz
  • 0
@Msciwy_pterodaktyl:

tak 1.9 Multijet 120KM

Mam interfejs jakis tani interfejs OBD2 ale nie wiem czy pokaże zapchani dpf.

Tak myślę, że jeśli byłby to zapchany dpf(choć możliwe bo nie robię tras, 2x20km) to nie miałby kopa od zera? Wówczas trzeba najwięcej spalin przepachać. A on nie reaguje na prostym odcinku na czwórce. Nie ma czy wyprzedać. Choć powoli rozpędzi się do ponad 100km
  • Odpowiedz
@drzewostan:

dobra. zanim zaczniesz grzebac w geometriach turbin i EGRach wez pojedz na expresowke czy inna autostrade i zobacz czy te 140 w ogole osiagniesz.

jezeli nie to poszukaj dziur w dolocie za turbina - gumowe rury od intercoolera na przyklad czy nic nie dmucha w atmosfere
  • Odpowiedz
Tak myślę, że jeśli byłby to zapchany dpf(choć możliwe bo nie robię tras, 2x20km) to nie miałby kopa od zera? Wówczas trzeba najwięcej spalin przepachać.


@drzewostan: nie, więcej spalin masz wtedy, gdy jest duże obciążenie i duża prędkość obrotowa. To znaczy najwięcej spalin masz na ostatnim biegu z gazem w podłogę.
  • Odpowiedz
@drzewostan:
no to jak nie ma mocy i jeszcze masz jakis blad sensora cisnienia to serio poszukal bym czy Ci jakas rura gumowa nie pekla co idzie z turbo do intecoolera i potem do silnika. i cisnienie powietza idzie w atmosfere a nie do cylindrow.

albo ten sensor jest walniety
  • Odpowiedz
@drzewostan: jak juz to wymieniaj olej co dwie wymiany filtra, filrty sie czesto zapychaja nawet przed 10kkm i puszczaja zaworkiem awaryjnym, wskutek czego po silniku krazy niefiltrowany olej
  • Odpowiedz
@drzewostan:

tak jak pisalem wczesniej. mozesz miec rozerwany waz ktorym idzie sprezone powietrze z lub do intercoolera

utrata cisnienia doladowania w silniku z turbo = utrata mocy

aaa czujnik. tez moze. zalezy od auta w sumie. ale tak szczerze to bardzie prawdopodobne jest pekniecie rury niz uszkodzenie sensora moim zdaniem
WykopanyDzon - @drzewostan: 

tak jak pisalem wczesniej. mozesz miec rozerwany waz kt...

źródło: 146810d1412015552-jtd_szum_przy_dodawaniu_gazu_nieszczelny_dolot_-uploadfromtaptalk1412015663980

Pobierz
  • Odpowiedz