Wpis z mikrobloga

Motomireczki, pomocy! Czy ktoś z Was wie co to za tenteges otwiera się i zamyka (mniej więcej w prawym górnym rogu silnika) - słychać jak mocno zmienia się praca jednostki. Pacjent: Corsa D, silnik Z12XEP. Usłyszałem to dziś jak zabezpieczalem listwę cewek taśmą - tymczasowe druciarstwo bo muszę naprawić podszybie gdyż po montażu nowej szyby czołowej zaczęło podciekac i woda kapie na silnik ;)

Wyglada to ze to jest powód delikatnego falowania obrotów (raz na kilkadziesiąt sekund) i zmiennej kultury pracy na biegu jałowym.

Nagranie z dźwiękiem

Auto ma nowe świece, olej, filtry, obydwie sondy lambda - w zeszłym roku dodatkowo remont głowicy i zaworów, nowy rozrząd z osprzętem, zespół cewek, przewody paliwowe.

Z góry dziękuje za pomoc!

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #ratowaniegruza #podtlenekbiedy #kiciochpyta
  • 7
@trzaichlac69: O widzisz, cenna uwaga! Pytanie - czy zafalowanie obrotów (takie trochę zdławienie silnika ale raczej lekkie, dalekie od dużego spadku obrotów czy gaśnięcia) na biegu jałowym to normalny objaw? Klekotanie klap to niestety trzeba zignorować bo te silniki tak miewają - pytanie czy klapy powinny pracować na biegu jałowym co kilkadziesiąt sekund :/
@chrumkajacycziken:

Pytanie - czy zafalowanie obrotów (takie trochę zdławienie silnika ale raczej lekkie, dalekie od dużego spadku obrotów czy gaśnięcia) na biegu jałowym to normalny objaw? Klekotanie klap to niestety trzeba zignorować bo te silniki tak miewają - pytanie czy klapy powinny pracować na biegu jałowym co kilkadziesiąt sekund :/


To nie jest normalny objaw.
Klapy są otwarte do 4k obrotów.
Powyżej tych zamykają się.
Cykl pracy tłoka jest już na