#opony #samochody #motoryzacja Witam :) otóż pytanie do tu obecnych bo nie znam się za bardzo. Założyłem wczoraj koła letnie i nigdy się nie przeglądałem specjalnie tym oponom ale wyglądają tak jak na zdjęciu. Opony są z 2013 rocznika robię rocznie może 5k kilometrów, bieżnika jest sporo tylko te spękania na obwodzie. Opony to Dunlop Sp Sport jedzą w BMW E60. Przechulają sezon czy śmietnik?
@MeptbB: W jakimś śmietniku używanym przez dziadka jeżdżącego ledwo na limicie po swojej wsi to takie opony mogą jeszcze jeździć. Ty masz ciężkie i mocne auto. Nie ma sensu na tym jeździć.
Kup sobie nowe opony, wielosezon czy coś, i się nie zastanawiaj
W teorii opony do 10lat są jescze ok, później nie zależnie od stanu do wywalenia
@Seractil12: to 10 lat to jest taką umowną granicą. Wszystko zależy od stanu. Spodziewam się, że istnieją przykłady gdzie 6 letnia opona jest do wywalenia i pojedyńcze przypadki gdzie opona powyżej 10 lat dalej nie jest twarda i jest w dobrym stanie.
Te ze zdjęcia zdecydowanie tak, ale wcale nie jest tak że każde opony po 10 latach będą do wyrzucenia. Jak to są jakieś leżaki magazynowe prawie nie jeżdżone, a guma jest elastyczna i niepopękana, to dlaczego niby takie opony mają z automatu być do wyrzucenia? Niejedną 10 letnią markową oponę widziałem w znacznie lepszym stanie niż kilkuletniego chińczyka. Stan i zużycie są kluczowe, a
@Zgrywajac_twardziela: leżaki jeszcze, ale jak zazwyczaj opony użytkuje się od pierwszego roku po produkcji, to zdroworozsądkowa granica to max 7-8 lat.
@goferek: Nie no jak są używane cały czas to tak, myślę, że te 8 lat to raczej górna granica. Chociaż to pewnie też zależy czy ktoś auto w garażu trzyma, czy te opony cały czas są na kole itp. Chciałem tylko zaznaczyć, że to 10 lat to bardzo umowna granica, bo ktoś będzie trzymał w ciepłym magazynie oponę, dodatkowo czymś tam ją konserwował to pewnie i możliwe jest, że nawet po
@Zgrywajac_twardziela: przede wszystkim, opony są kluczowe dla bezpieczeństwa. Więc lepiej zmienić oponę wcześniej, niż zastanawiać się czy może jeszcze przelata jeden rok bo może była wystarczająco dobrze magazynowana, że guma się aż tak nie zestarzała ;) Z autopsji przy normalnym użytkowaniu 8-letnia opona to już zawsze był śmietnik, i to zawsze markowe.
@goferek: No wiadomo jak się nie ma pewności co do stanu to lepiej wymienić, albo podjechać do wulkanizatora żeby ocenił. Nie ma sensu też popadać w drugą skrajność i wywalać porządne opony tylko dlatego, że mają kilka lat więcej. Jak nie są popękane, twarde i dobrze hamują to można jeździć ( ͡~ ͜ʖ͡°)
@MeptbB: #!$%@? jak zawsze w internetach. Ja jeźdze na 15 letnich zimowych uniroyalach, na lato 10 letnie chinki i zyje, te 5% początkowych właściwości to chyba mają mózgi tych ekspertów wyżej xD
@MeptbB: to co moim zdaniem dyskwalifikuje te opone to nie jest jej wiek, tylko pekniecie. nie wiesz jak ono jest glebokie, czy tam woda nie wchodzi i druty w srodku nie gnija.
@sidhellfire: żaden bait, nie znam się dlatego pytam. Nie wiedziałem że takie opony to już tak duże ryzyko, owszem nie są nowe bieżnik mają tylko nie byłem pewny co do tych pęknięć. Z komentarzy wynika że pójdą na śmietnik.
Witam :) otóż pytanie do tu obecnych bo nie znam się za bardzo. Założyłem wczoraj koła letnie i nigdy się nie przeglądałem specjalnie tym oponom ale wyglądają tak jak na zdjęciu. Opony są z 2013 rocznika robię rocznie może 5k kilometrów, bieżnika jest sporo tylko te spękania na obwodzie. Opony to Dunlop Sp Sport jedzą w BMW E60. Przechulają sezon czy śmietnik?
Kup sobie nowe opony, wielosezon czy coś, i się nie zastanawiaj
@Seractil12: to 10 lat to jest taką umowną granicą. Wszystko zależy od stanu. Spodziewam się, że istnieją przykłady gdzie 6 letnia opona jest do wywalenia i pojedyńcze przypadki gdzie opona powyżej 10 lat dalej nie jest twarda i jest w dobrym stanie.
@MeptbB to co widzimy na zdjęciu to śmietnik,
Te ze zdjęcia zdecydowanie tak, ale wcale nie jest tak że każde opony po 10 latach będą do wyrzucenia. Jak to są jakieś leżaki magazynowe prawie nie jeżdżone, a guma jest elastyczna i niepopękana, to dlaczego niby takie opony mają z automatu być do wyrzucenia? Niejedną 10 letnią markową oponę widziałem w znacznie lepszym stanie niż kilkuletniego chińczyka. Stan i zużycie są kluczowe, a
to co moim zdaniem dyskwalifikuje te opone to nie jest jej wiek, tylko pekniecie. nie wiesz jak ono jest glebokie, czy tam woda nie wchodzi i druty w srodku nie gnija.