Wpis z mikrobloga

Dziwię się w sumie, że elektryki się tak dobrze sprzedają w Europie.
Szukam auta dla żony i robię rozeznanie rynku.

Odrzucając Tesle (bo jest kontrowersyjna, a i nie za bogata oferta) i Chińczyków (ideologia) zostaje wielkie nic.
PSA? Niby jest kilka modeli, ale wszystkie na tej samej bazie (dość średniej, słabe osiągi i szybkie ładowanie)
Renault? No tu Megane jest Ok.
VW? Id3 z podwyżką ceny o 30% w ciągu roku (ktoś tu robi kogoś w wała)
Polestar nawet niedostępny u mnie więc nie wiem.
Zostaje tylko Korea. Niro byłoby idealne ale to tylko lifting poprzedniego modelu (ładowanie 60kw to jakiś żart)

#europa #motoryzacja #samochody #samochodyelektryczne
  • 38
  • Odpowiedz
@PiotrFr: zgadza się w segmencie B straszna bieda. ID2 optymistycznie to 2025, Tesla 2 też pewnie te okolice. Może coś wcześniej Renault 5. Patrzyłeś na corsę albo Mini?
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Masz rację:) tylko że nie ma wyboru, id3 jest pośrodku ale cena T3. Więc wychodzi na to że nie ma małych i średnich w miarę dobrze wycenionych. I tym sposobem dochodzi się do T3 czyli do wielkiego sedana. Dramat.
  • Odpowiedz
  • 0
@saycool: pisałem przecież

Zostaje tylko Korea. Niro byłoby idealne ale to tylko lifting poprzedniego modelu (ładowanie 60kw to jakiś żart)

Niro jest fajne.
Ale w Europie straszna bieda z autami
  • Odpowiedz
  • 0
@saycool: ev6 jest za droga, nie łapie się na żadne dopłaty. A mogę prawie 10k€ wyciągnąć, więc to warunek konieczny
Niro z architekturą ev6 by pozamiatał
  • Odpowiedz
@PiotrFr: hmm, to nie rozumiem dlaczego się dziwisz.
Zapewne sprzedają się te dobre elektryki, a nie te tanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wydaje mi się, że jak brać elektryka to takiego od 200k w górę.
  • Odpowiedz