Wpis z mikrobloga

Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane osoby, które opłaciły konto - 99 PLN rocznie od jakiegoś czasu często poruszany jest ciekawy wątek.
W komentarzach ciekawsze wpisy.

Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.

Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!

W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:

Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.

Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):

ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,

posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.

Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.

#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
Caracas - Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane...

źródło: temp_file.png6135641736532171999

Pobierz
  • 107
  • Odpowiedz
@Caracas mój znajomy kupił papiery na gazowce i wpis, trafił tam prosto z kontenerowców za ETO, ale co ty chcesz tu się z durniami kopać, którzy świata poza swoją piwnicą nie widzieli. Ile to razy miałem Ukraińca 2E, który ani be ani me po angielsku, gdzie od nas wymaga się marlinsów, cesów i innego gówna. Rosja i Ukraina to właściwie to samo, jeżeli chodzi o korupcję, cwaniactwo i łapówkarstwo tyle że
  • Odpowiedz
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl typie jak nie masz pojęcia o jakimś temacie to się nie wypowiadaj. Sam spotkałem kilku z takimi papierami. Ludzie którzy nie mają pojęcia o robocie, ale papiery najwyższe plus piękną historię pływania. Jak znasz kogoś z branży morskiej, to zapytaj. Bo akurat o tym wszyscy wiedzą.
  • Odpowiedz
  • 4
Niestety ale osoby powiązane z branżą morską potwierdzają patologii lewych papierów : @chrononauta @karski @Milioner_z_Choroszczy

Pytam ekspertów ds. morskich @ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl @BayzedMan @Ogau: czy te osoby to też Ruskie Trolle? ( ͡° ͜ʖ ͡°) A może temat niewygodny

Bardzo się cieszę, że etap pracy z innymi nacjami niż cywilizowana Europa mam już za sobą i po latach pracy trafiłem do lepszych armatorów
  • Odpowiedz
@Caracas
ja tez plywam, na ostatnim kontrakcie kumpel z ukrainy tez se zrobil papiery na 2e 'egzaminem' online. gdzie poprostu zaplacil cos okolo 1500 dolcow firmie ktora 'posredniczy' i ulatwia dostanie licencji. i tak samo wydrukował se to co mu wyslali i juz jest 2e. ????

znam sporo ludzi z ukrainy i wszyscy sie zgadzaja ze to kraj pelen korupcji, gdzie bez lapowki nic nie zalatwisz.
  • Odpowiedz
@Caracas koło pędzla mi latają twoje wymysły bo sa na poziomie karetki z OLX pokrako z mózgiem zajętym efektem potwierdzenia. Jesteś niewiarygodnym, notorycznym kłamcą który już był złapany za rękę na rozpowszechnianiu fejków i foliarstwa.

Jak spotkaliście się z fałszywymi papierami to ile zawiadomień o popełnieniu przestępstwa złożyliście bajarze? dziesiątki? setki? Czy może okrągłe ZERO?
  • Odpowiedz
@Caracas: Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa mnie interesuje a nie bajki pisane w internecie. Równie dobrze mogę napisać że swojemu wykładowcy w Szczecinie za zaliczenie płaciłeś rabarbarem XD

I żebym ci z polskiego podwórka przykładów nie dał bo wiem więcej niż ci się bajkopisarzu wydaje XD

rosjanie i Ukraince są daleko od standardów europejskich.

się Übermensch znalazł od siedmiu
  • Odpowiedz
@Caracas: Ty nie kumasz co czytasz mózgu.
Cała branża wie, ze w Szczecinie płaci się za zaliczenia rabarberem. Nikt nie chce pracować z rabarbarowymi kapiszonami bo nic nie potrafią i lepiej wziąć człowieka z ulicy to lepiej temat ogarnie. ( ͡º ͜ʖ͡º)
Basen za ciebie kolega też zaliczał? XDD

Dawaj dowód - skany zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa bo historyjki i angedotki każdy może wymyślać.
  • Odpowiedz
mam normalną spokojną pracę więcej niż #programista15k ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Caracas: uwielbiam to u marynarzy albo innych sraczy do żwira. Pół roku poza domem. Praca 24/7, bez rodziny, zamknięty w kajucie. On jest PAN i BOGACZ xD

Jakbym pracował 24 godziny na dobę to też bym zarabiał 3x więcej, niż informatyk xD
  • Odpowiedz
via Android
  • 1
@Ogau Ziomuś ale ja nie pracuje ani pół roku poza domem. Nie pracuje też 3 miesięcy, dwóch a nawet miesiąca tylko 28 dni na 28 dni ;)

Kajuta zapewne większa niż Twój dom czy mieszkanie bo razem z sypialnia to ma ponad 75 metrów ale faktycznie porównywalna do kabiny TIR-a. Dodatkowo codziennie mi posprzątają, pościelą łóżko i jeszcze po jedzeniu pozywają faktycznie to jest to samo szczególnie biorąc pod uwagę fakt,
  • Odpowiedz
@Caracas: tak sobie to tłumacz. Zamykają cię na statku na miesiąc i zarabiasz więcej, niż przeciętny Polak tylko dlatego, że przeciętny człowiek nie ma zamiaru siedzieć w zamknięciu przez miesiąc. Powód do dumy, że nie ma co ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Swoją drogą chyba za mało i tak płacą, jak musisz co chwila wrzucać fejk posty na Ukraińców xD
  • Odpowiedz