Na branżowym forum dla marynarzy do którego dostęp mają tylko zweryfikowane osoby, które opłaciły konto - 99 PLN rocznie od jakiegoś czasu często poruszany jest ciekawy wątek. W komentarzach ciekawsze wpisy.
Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie. Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego: https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy jest kwestią tylko ceny. Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$. Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje). Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.
Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!
W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:
Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.
Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw: przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):
ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym, ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym, posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym, posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym. Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.
Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.
@Caracas: Tak samo wiarygodne bajki z mchu i paproci jak twoje fejczury z karetką z OLX. Prosta sprawa - zgłoś posługiwanie się podrobionymi dokumentami i tyle. Takie gówno to tam mogę spłodzić. Człowieku masz nieźle nasrane w głowie szukajac wszelkiego możliwego gówna aby szczekać na Ukraińców. XD Jeszcze z ctrl+F XDDDDDDDD
@Caracas: czyli problem jest z tym, że ukraińskie papiery są traktowane jak zgodnie z prawem jak te z innych państw, a Twoim zdaniem nie powinny być bo jakieś randomy na forum twierdzą, że są masowo podrabiane? Oczywiście dowodów na podrabianie brak xD
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl Nic nie splodzisz bo dostępu nie masz. Zresztą nie będę rozmawiał z facetem, który popiera podwyżki paliw i Obajtaka bo to jakiś totalny odjazd
@ZapomnialWieprzJakProsiakiemByl A ctrl + f użyte bo wątek widziałem dawno (sprawa wpisu na czarną listę była dawno bo 2020) a wyszukiwarka na forum tam nie chodzi jak Google wyobraź sobie
@xionze: nie no. Żeby było jasne, jeżeli są dowody na podrabianie to powinny się tym zająć odpowiednie ograny i nie dopuszczać takich ludzi do fachu. Ale jak zwykle dowodów brak, a op ostatnio jedyne co chwila dodaje wpisy o złych ukraińcach. No i oczywiście nie przeszkadza mu, że u ruskich sprawa pewnie wygląda podobnie.
@blah1blah2: U mnie w robocie w UK jest sporo uchodzcow z Pakistanu. Sa z jakiegos #!$%@?, ktore nie jest pakistanem, ale lezy w ich granicach. Nie o tym. Maja Wloskie lub Hiszpanskie paszporty. Kiedy ktos hiszpansko lub wloskojezyczny ich skonfrontuje, nie rozumieja ani slowa. Tak wlasnie dziala biurokracja w calej Europie.
popiera podwyżki paliw i Obajtaka bo to jakiś totalny odjazd
@Caracas: Musicie w tej waszej klice zmienić śpiewkę bo za szybko się wyszczekujecie gadając jak wielbiciel ruskiej kultury z fajką w dziobie XDD
Naprawdę żałosne jest to co robisz, zmyślasz historyjki, powielasz fejki i na siłę wyszukujesz haków aby się dosrać. Bajki sprzed dwóch lat musiał szukać aby teraz wrzucić XDDD Żałosne.
W komentarzach ciekawsze wpisy.
Polskie Urzędy Morskie (Szczecin i Gdynia) przepisują jak leci wszystkie papiery wydane w Ukrainie na Polskie.
Nie muszę dodawać, że na Ukrainie zakup papierów nawet oficera wachtowego:
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Oficer_wachtowy
jest kwestią tylko ceny.
Realnie z doświadczenia i wcześniejszych rozmów gdy pracowałem jeszcze z tą nacją u słabszych armatorów jako młodszy oficer to kwota 5000$ - 6000$.
Jak to możliwe, że w kraju Unii Europejskiej przepisywane są papiery na te wydane z orzełkiem bez żadnej jakiejkolwiek weryfikacji (bo ona nie istnieje).
Gdy ona jeszcze istniała w portach podczas inspekcji przez Port state control masowo wyłapywano osoby z lewymi kwitami.
Problem był tak znany w środowisku morskim, że w 2020 roku IMO (Międzynarodowa Organizacja Morska) - wyspecjalizowana organizacja systemu Narodów Zjednoczonych, zajmująca się sprawami morskimi, a w szczególności bezpieczeństwem na morzu oraz zapobieganiem zanieczyszczeniu środowiska morskiego przez statki zagroziła wpisaniem Ukrainy jako pierwszego kraju ja świecie na czarną listę z powodu podrabiana papierów!
W Polsce by zdobyć ten dokument trzeba spełnić szereg wymagań:
Osoby zajmujące stanowisko oficera wachtowego muszą wykazać się odpowiednimi kwalifikacjami udokumentowanymi dyplomem wydanym przez urząd morski.
Do uzyskania dyplomu oficera wachtowego na statkach o pojemności 500 BRT i powyżej wymagane jest posiadanie świadectw:
przeszkoleń w zakresie: wykorzystania radaru i ARPA (Radarowego Automatycznego Systemu Akwizycji i Śledzenia Ech) na poziomie operacyjnym, ratownika, ochrony przeciwpożarowej stopnia wyższego, pierwszej pomocy medycznej i co najmniej świadectwo ogólne operatora GMDSS (Światowego Morskiego Systemu Łączności Alarmowej i Bezpieczeństwa) oraz (opcjonalnie):
ukończenie uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez uczelnię zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
ukończenie nauki na kierunku nawigacyjnym w ośrodku szkoleniowym (policealne szkoły morskie) kształcącym co najmniej na poziomie operacyjnym, odbycie 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na statkach morskich w żegludze międzynarodowej, w tym co najmniej 6 miesięcy praktyki pływania na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej, potwierdzonej w wydanym przez ośrodek zaświadczeniu z zaliczenia dziennika praktyk, oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera wachtowego żeglugi przybrzeżnej oraz dodatkowej 6-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym oraz ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa starszego marynarza, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w żegludze międzynarodowej na statkach morskich o pojemności 500 BRT i powyżej na stanowisku starszego marynarza oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu radiooficera, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w dziale pokładowym w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym oraz złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie dyplomu oficera mechanika wachtowego lub oficera elektroautomatyka, świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 12-miesięcznej praktyki pływania w dziale pokładowym na morskich statkach handlowych o pojemności brutto 500 i powyżej w żegludze międzynarodowej, ukończenie szkolenia w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym,
posiadanie świadectwa marynarza wachtowego, dodatkowej 36-miesięcznej praktyki pływania na statkach morskich w żegludze międzynarodowej w dziale pokładowym, w tym co najmniej 12 miesięcy praktyki pływania na morskich statkach handlowych o pojemności 500 BRT i powyżej oraz ukończenie kursu w ośrodku szkoleniowym i złożenie egzaminu na poziomie operacyjnym.
Praktyka pływania, w przypadku absolwenta wyższej uczelni morskiej, powinna zawierać okres pełnienia obowiązków wachtowych na mostku pod nadzorem kapitana albo oficera wachtowego przez co najmniej 6 miesięcy, udokumentowany w zaświadczeniu o pełnieniu wachty nawigacyjnej.
Za równorzędny z egzaminem na poziomie operacyjnym uznaje się egzamin dyplomowy złożony w uczelni morskiej na kierunku nawigacyjnym.
#ukraina #polska #prawo #ciekawostki
Człowieku masz nieźle nasrane w głowie szukajac wszelkiego możliwego gówna aby szczekać na Ukraińców. XD Jeszcze z ctrl+F XDDDDDDDD
Zresztą to nie tylko jeden z użytkowników ostatnio tu tak odjechali że twierdził, iż Bandera nie jest żadnym zbrodniarzem.
Dla mnie to taki sam zbrodniarz jak: Hitler, Stalin, Putin, Mengele czy reszta ekipy. Do takich absurdów tu doszło
@Caracas: Musicie w tej waszej klice zmienić śpiewkę bo za szybko się wyszczekujecie gadając jak wielbiciel ruskiej kultury z fajką w dziobie XDD
Naprawdę żałosne jest to co robisz, zmyślasz historyjki, powielasz fejki i na siłę wyszukujesz haków aby się dosrać. Bajki sprzed dwóch lat musiał szukać aby teraz wrzucić XDDD
Żałosne.
ręka w błocie ch... w towocie o to smaruch
Komentarz usunięty przez moderatora